|
کدخبر: 106082

مشکلات دارندگان سهام عدالت مربوط به کدام نهاد است؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: سهام عدالت دیگر ارتباطی با سازمان خصوصی‌سازی ندارد. الان سهامداران می‌توانند سهام خودشان را ببینند.

اقتصاد مشکلات دارندگان سهام عدالت مربوط به کدام نهاد است؟

علیرضا صالح در واکنش به مشکلات سهامداران در فروش و مدیریت سهام عدالت، اظهارکرد: کاری که در سازمان خصوصی بوده را انجام داده‌ایم و وارد بورس شده است، پاسخگویی به مشکلات سهام عدالت بر عهده سخنگو ستاد راهبری سهام عدالت است و دیگر ارتباطی با سازمان خصوصی‌سازی ندارد.

وی عنوان کرد: ما آزادسازی را انجام دادیم و پرتفوی را به بورس داده‌ایم، الان سهامداران می‌توانند سهام خودشان را ببینند، دیگر مشکلاشان چیست؟

در حالی رئیس سازمان خصوصی‌سازی این سازمان را نسبت به مشکلات سهامداران بی‌ارتباط می‌داند که برخی از کارشناسان به آزادسازی سهام عدالت انتقادهایی از قبیل اجرا با عجله و بدون زیرساخت کافی و فرهنگ‌سازی دارند.

در نشستی که با موضوع سهام عدالت در هفته گذشته به صورت آنلاین برگزار شد، کارشناسان نسبت به فرآیند آزادسازی سهام عدالت که توسط سازمان خصصوصی‌سازی انجام شد، انتقاد کردند.

داریوش پاک‌بین، رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه بیمه و بانک اتاق تعاون ایران گفت: آزادسازی سهام عدالت با عجله و بدون فرهنگ‌سازی انجام شد و مردم به خاطر ابهاماتی که در روش غیرمستقیم وجود داشت روش مستقیم را انتخاب کردند.

همین روش آزادسازی باعث شده که برخی از سهامداران که ۳۰ درصد از سهام خود را فروخته‌اند احساس ضرر کنند، این در حالی است که بانک‌ها در واریز پول فروش تاخیر یک ماهه دارند و حتی مبالغ واریزی کمتر از محاسباتی است که حتی خود مسئولان اعلام کرده‌اند که این موضوع موجب شده مردم اظهار پشیمانی کنند.

همچنین تجربه سهامداران از کار با سامانه سعدی رضایت بخش نیست، عملکرد این سامانه که به عنوان بستری برای مدیریت و فروش سهام عدالت در اختیار سهامداران قرار گرفت باعث نارضایتی و انتقاد سهامداران شده است.

برخی از سهامداران نیز در مراحل ابتدایی متوقف شده‌اند، یعنی حتی نمی‌توانند پرتفوی سهام عدالتشان را ببیند، به نحوی که سامانه برخی از کارگزاری‌ها و بانک‌ها با عناوین مختلفی اجازه ورود را نمی‌دهد، شایع‌ترین آن نیز «عدم تطابق شماره تلفن با کد ملی» است.

با وجود همه این مشکلات سازمان خصوصی‌سازی خود را نسبت به آنها بی‌ارتباط می‌بیند و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را مرتبط‌ترین نهاد عنوان می‌کند، این در حالی است که مشکلات سهامداران فقط به یک حوزه مربوط نیست و کارگزاری‌ها، بانک‌ها و خود سازمان خصوصی‌سازی در ثبت و بررسی اطلاعات سهامداران دخیل هستند.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    سلام این چ آزاد سازی بودانجام شد ما آزاد سازی کردم میرم توسامانه بانک سپه واسه ف روش میزنه سابقه سهام عدالت وجود ندارد ی عنی چه من مددجوی کمیته امدادم نیاز داشتم آزاد سازی کردم حالا برای فروشش مشکل دار م بانک سپه هم پاسخگو نیست خدا بزندتون ای نجورباحق مابازی میکنید

  • بهنود ارسالی در

    فقط ملت و گذاشتن سرکار، و پولی از جیبشون خالی کردن برای پیشخوان های دولت.
    خسته نشدین از این همه دروغ و بی مسئولیتی .
    یادتون باشه چوب خدا صدا نداره < br /> 😡

  • ناشناس ارسالی در

    این چه کاری بود اخه بدبختی هامون کم بود اینم اضافه شد چرا یه ویرایش نمیذارین چرا همون اول درست اطلاع رسانی نکردین اخه من چمیدون بورس چی حداقل یه فکری برا افراد بیسواد میکردین ویرایش میذاشتین

  • خسرو سیردوله ارسالی در

    چرا بنده به خاطراشتباه تایپی بانک ملی در موردشماره تلفن بنده باید918 ثبت میشد؟917 ثبت گردیده_الان حدود دوماه بانک ملی یاس هام توان تصحیح تلفن منو ندارند؟کمکم کنید ؟به خدا قاطی کردم

  • خسرو سیردوله ارسالی در

    باسلامواحترام؟برای تصحیح کردن تلفن باید به کجا مراجعه کرد؟بنده دستتان را میبوسم که من و راهنمائی کنید؟شماره بنده باید در سامانه بانک ملی 917 میباشد؟ودر سامانه سه ام عدالت 918
    محض رضای خدا این مشکل وحل کنید؟جانباز خسرو سیردوله

  • امیر ارسالی در

    اکثرا این مشکل دارند ، که سامانه هایی که برای فروش وجود داره ، یا خطای کد ملی و یا شماره تلفن داره. الان میخوایم شماره ر و در سامانه سهام عدالت تغییر بدیم، گزینه غیر فعاله. کارگزاری ها هم که اصلا همکار ی نمیکنند ، بالاخره شخص وقتی تلفنش در کا رگزاری ثبته و سهام هم شاملش میشه، کارگزا ری ها بستری فراهم کنند که فروشندگان سهام ، به سهولت بفروشه . کارگزاری ها فکر میک نند همه مثله خودشون به بورس آشنایی دارند . کارگزاری ها اگر اقدامی نکنند قطعا ، ز مینه بدنامی خودشون فراهم میکنند و یا بال عکس میتونن با اقدامشون ، نام خودشون در ز مان حال که نام بورس سر زبونهاست ، خوشنام کنند و جذب داشته باشند ..

ارسال نظر