|
کدخبر: 105845

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به واریز میانگین ۴۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان حداقل بگیر این سازمان، گفت: تکلیف حق بن و مسکن هنوز مشخص نشده و به محض موافقت دولت واریز می‌شود.

اقتصاد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

اکبر شوکت در خصوص آغاز پرداخت افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان از روز گذشته پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق تیرماه را آغاز کرده و طی هفته جاری به حساب تمامی بازنشستگان واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین ۴۰۰ هزار تومان به حقوق حداقل بگیرها واریز شده است گفت: مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت ماه نیز با حقوق تیر ماه (در پایان تیر) واریز خواهد شد.

عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی، گفت: البته مزایای جانبی حق مسکن و بن نیز به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود که باید ابتدا هیات دولت موافقت کند و سپس در جلسه هیات امنا مطرح می‌شود البته ما حرفی بر روی آن نداریم و سریع تصویب و اجرایی خواهد شد.

شوکت با اشاره به اینکه حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان و حق بن ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود، گفت: باید منتظر باشیم و ببینیم که از این مزایا نیز حق بیمه کسر خواهد شد یا خیر. اگر کسر نشود علاوه بر ۴۰۰ هزار تومان افزایش اولیه حدود ۷۰۰ هزار تومان نیز به حقوق بازنشستگان افزوده خواهد شد و در صورت کسر حق بیمه مبلغی از آن کسر می‌شود.

عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برای مصارف خود باید منابعی در نظر بگیرد و در شرایط فعلی بدون تخصیص منابع این امکان وجود ندارد به همین دلیل موافق کسر حق بیمه از مزایای جانبی است.

شوکت تصریح کرد: حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تأمین اجتماعی به صورت پلکانی اضافه می‌شود به طور مثال فردی که سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد امسال ۲۶ درصد به حقوق او اضافه می‌شود و بازنشسته دیگر با دریافت کمی بیشتر از حداقل بگیر با تعاریفی که تأمین اجتماعی دارد، حدود همان ۲۶ درصد و شاید کمی کمتر به حقوقش اضافه خواهد شد.

وی افزود: بازنشستگان در سایر سطوح مزدی ۱۵ درصد به علاوه ۱۶۴ هزار تومان ثابت در ماه دریافت می‌کنند که این درصد افزایش معمولاً برای بازنشستگانی است که حقوقشان چند برابر حداقل حقوق است که البته تعداد آنها زیاد نیست.

عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که با در نظر گرفتن افزایش‌ها باز هم حقوق بازنشستگان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نمی‌رسد، اظهارکرد: مشخص است که سازمان تأمین اجتماعی اعتبار کافی برای افزایش یکباره حداقل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بازنشستگان را ندارد و به این علت مابه‌التفاوت آن باید از همسان‌سازی تأمین شود که آن هم در دست بررسی است و امیدواریم بزودی به نتیجه برسد.

منبع: مشرق
  • عباس ارسالی در

    اگر منی که بعد از سی سال کار مبلغ یک میلیون و پانصد و هشتاد هزار تومان حقوق میگیرم امسال کمتر از دو میلیون و هشتصد هزار تومان برایم واریز کنند . هزاران تف و لعنت به وزیر و مدیران دزد از خدا بیخبری که حقوق های نجومی میگیرند خدا از روی زمین وردارتون الهی آمین

  • منیژه یزدانی ارسالی در

    سلام با عرض سلام من با ۲۵سال سختی کار در آزمایشگاه کار کردم میگیرم۲۷۰۰ولی یه خدم اتی با مدرک کلاس پنجم امروز در همان موسس ه بازنشست شده ۵۰۰۰۰۰۰میلیون تومان میگیره خدا را خوش میاد این همه فرقش باشه خواهش میکنم‌به داد‌ما برسین

  • سامان جلیلی ارسالی در

    آیا خود وزیر با 3ملیون میتونه زنده بمونه چرا اینقدر ظلم میکنید، چرا، چرا، فقط به فکر خودتون هستید، 70درصد مردم ایران کار گرند، شرمنده خانواده، چرا فرق میزارید، م گه ما ایرانی نیستیم، یا شما وزیر وزاراز جای دیگه اومدین، معلول 55درصد هم هستم دا رم گدایی میکنم، ای از خدا بی خبرا، ظلم ن کنید

  • ناشناس ارسالی در

    حق وحقوق کارگران و مستمری بگیر راحتالحلقوم برای کثافتها دولتی میباشد حیف سی سال زحمت وخون دل خوردن برای دولت بی چشم و رو

  • ناشناس ارسالی در

    بابت افزایش حقوق صدوپنجاه هزارتومانی،نون نون دوبرابرشده تخم مرغ چهاربرابرشده،به علاوه هزارجنس گرون شده دیگه،خودتونومسخره کردیدیامردمو.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام شما فکر نمی کنید که این مبلغ اصلا ک ارایی نداره 300 حقوق اضافه شده ولی درعوض اجناس چقدر گرون شده از شیرو پنیر وحبوبا ت و گوشت و وووووو چیزای دیگه آخه این درس ته مردمی که مظلوم واقع شدند کی باید پاسخ گو باشه نمایندگان و مسئولین یک ماه با حق وق زیر 2میلیون میتونن زندگی کنن والا خدا رو خوش نمیاد یکی بخوره نون وتره دیگری بخ وره نون و کره

ارسال نظر