|
کدخبر: 105388

کاهش ۹۷ درصدی جابجایی مسافر در پروازهای خارجی

بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها، اعزام و پذیرش مسافر فرودگاه امام (ره) در پروازهای بین‌المللی طی اردیبهشت ۹۹ نسبت به اردیبهشت ۹۸ بالغ بر ۹۷ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد کاهش ۹۷ درصدی جابجایی مسافر در پروازهای خارجی

مطابق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه امسال پروازهای بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس نشست و برخاست در ماه مورد اشاره از ۳۲۵۵ فروند هواپیما در اردیبهشت ۹۸ با رشد منفی ۸۸ درصدی به ۳۸۴ نشست و برخاست کاهش یافته است. در اعزام و پذیرش مسافر کاهش ۹۷ درصدی ثبت شده است؛ اردیبهشت سال گذشته ۵۱۲ هزار و ۱۷۵ نفر در فرودگاه امام اعزام و پذیرش شدند که اردیبهشت امسال این میزان به ۱۶۵۳۶ نفر کاهش یافته است.

همچنین عملکرد فرودگاه امام در بخش ارسال و پذیرش بار پست نسبت به اردیبهشت سا ۹۸ بالغ بر ۸۴.۱۱ درصد کاهش یافته است. اردیبهشت امسال یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۱۱۴ کیلوگرم بار و پست در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده است. این رقم طی اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۷۷ کیلوگرم بود.

در فرودگاه شیراز نیز نشست و برخاست هواپیما، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست طی اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال ۹۸ به ترتیب ۹۲ درصد، ۹۶ درصد و ۸۶ درصد کاهش یافته است. این کاهش برای فرودگاه اصفهان نیز به ترتیب ۸۹ درصد، ۹۷ و ۷۱ درصد بوده است.

در فرودگاه لارستان نشست و برخاست، اعزام و پذیرش هواپیما و ارسال و پذیرش بار و پست نیز به ترتیب رشد منفی ۸۲ درصد، ۸۸ درصد و ۸۸ درصدی را ثبت کرده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها