|
کدخبر: 174775

استخدام ۳۰۰ بازرس کار در آینده ای نزدیک

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق استانداردهای جهانی برای هر ۱۰ هزار کارگر یک بازرس لازم است و در همین راستا ۳۰۰ بازرس کار در کشور کمبود داریم که سازوکار جذب آنها در حال انجام است.

استخدام استخدام ۳۰۰ بازرس کار در آینده ای نزدیک

«حاتم شاکرمی» روز دوشنبه در جریان بازدید از چند واحد صنعتی شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران، گفت: ارتقای کمی و کیفی تشکل‌های کارگری نیز که در راستای صیانت از حقوق کارگران نقش بسزایی دارد، از برنامه های وزارتخانه محسوب می شود.

وی در مورد بررسی سخت و زیان آور بودن برخی مشاغل کارگری از جمله در شهرستان ساوه، اظهار داشت: راهکارهایی در این خصوص پیش بینی و تصمیمات لازم نیز اتخاذ شد.

شاکرمی افزود: مقرر شد تا یک ماه آینده جلسه‌ای تشکیل برای رسیدگی به خواسته های کارگران شاغل در واحدهای تولیدی ساوه برگزار. شود و روند اجرای مصوبات امروز هم مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشکلات و نواقص احتمالی برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شورای اسلامی کار گفت: سه مورد تشکل کارگری از قبیل شورای اسلامی کار، انجمن صنفی و نماینده کارگران در سطح کشور فعال است اما در سال‌های اخیر تشکل شورای اسلامی کار در سطح شهرستان ساوه کمتر تشکیل شده است و در حال حاضر تنها ۹ شورای اسلامی کار در ساوه فعال دارند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بازه زمانی سه ماهه علت فعالیت کمرنگ تشکل‌های کارگری مجددا بررسی خواهند شد و امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده، شاهد ارتقای کمی و کیفی شوراهای اسلامی کار باشیم.

شاکرمی گفت: ساوه یکی از قطب‌های کارگری کشور است و بیش از ۵۰ هزار کارگر مشمول قوانین کار، تامین اجتماعی، مشاغل سخت و زیان‌آور و بیمه بیکاری هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه صیانت و بازرسی نیز جایگاه ایران نسبت به سایر کشورها مطلوب نیست زیرا نسبت به هر ۱۰ هزار کارگر باید یک بازرس کار وجود داشته باشد اما در سطح کشور این نسبت براساس هر ۱۵ هزار کارگر است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز در کشور ۲۰ هزار کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در راستای صیانت از نیروی کار تشکیل شده است که با افزایش بازرسان کار، حلقه نظارتی بر اجرای قوانین ایمنی و بهداشت کار تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز از چند واحد صنعتی ساوه که در سطح کشور منحصر به فرد هستند نیز بازدید داشتم که یکی از این واحدها، شرکت تولیدکننده قوطی بود که نیاز کشور را تامین می‌کند این در حالیست که سالهای قبل وارد کننده بودیم اما اکنون توان صادرات هم در زمینه قوطی سازی داریم.

به گفته شاکرمی، امروز بیش از یک و نیم میلیارد قوطی موردنیاز کشور تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها