|
کدخبر: 189645

محمدبیگی:اجرای رتبه‌بندی معلمان دغدغه مهم فرهنگیان است

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس گفت: دغدغه اول وزیر آموزش‌وپرورش دولت سیزدهم باید حفظ شأن و کرامت فرهنگیان و همین‌طور افزایش و ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان باشد.

آموزشی محمدبیگی:اجرای رتبه‌بندی معلمان دغدغه مهم فرهنگیان است

فاطمه محمدبیگی با اشاره به دیدار دیروز خود با جمعی از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان استان اظهار داشت: در این دیدار برخی معلمان با نشان دادن فیش حقوقی خود نسبت به میزان حقوق و دستمزد خود اعتراض داشتند. بنابراین دغدغه اول وزیر آموزش‌وپرورش دولت سیزدهم باید حفظ شأن و کرامت فرهنگیان و همین‌طور افزایش و ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان باشد.

وی اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را یکی از دغدغه‌های فرهنگیان دانست و افزود: این طرح ۱۰ سال است بین مجلس و دولت این طرح در رفت و برگشت است و با وجود برنامه ششم توسعه این رتبه‌بندی هنوز عملیاتی نشده است و فرهنگیان همچنان در انتظار اجرای آن هستند.

محمدبیگی ادامه داد: نومعلمان هم مشکلات عدیده‌ای دارند که رسیدگی به آنها از اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و البته از اعضای این کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستیم به معیشت نومعلمان که در سن تشکیل خانواده هستند، توجه ویژه‌ای کنند تا این قشر جوان بدون سختی کشیدن بتوانند اسباب و لوازم زندگی را برای فرزندآوری و فرزندپروری تهیه کنند.

وی یادآور شد: به منظور می‌رسد متولیان سازمان امور اداری و استخدامی کشور هنوز به این جایگاه کلیدی و اساسی معلمان پی نبردند و مشکلات حوزه اقتصادی کشور هنوز اجازه تصمیم‌گیری درست به ارگان‌های برنامه‌ریز نداده است؛ اما همچنان این مطالبه ما به عنوان والدین چند دانش‌آموز و همچنین نماینده مردم در خانه ملت به قوت خود باقی مانده است.

لزوم حفظ کرامت و شأن فرهنگیان

نایب‌رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با اشاره به نقش معمان در امر پرورش و تربیت محصلان گفت: به همین خاطر از معلمان می‌خواهیم در ساعات تدریس خود به صورت همزمان به امورات تربیتی و اعتقادی دانش‌آموزان اهمیت دهند و در کنار دروس خودشان حتی در حد یک تک‌جمله به حوزه تربیت هم ورود کنند.

محمدبیگی با تأکید بر لزوم حفظ کرامت و شأن فرهنگیان به عنوان عناصر مهم تربیت‌کننده نسل آینده مدیران موفق فردا گفت: اگر بتوانیم مانند بسیاری از کشورها حقوق معلمان را احیا کنیم و فکر معلم به دغدغه‌های معیشتی معطوف نشود و بتواند با درجه علمی خودش و فعالیت‌های آموزشی خودش علم، دانش، تربیت و تحصیل را عمقی در ذهن و فکر دانش‌آموز جای داده و نهادینه کند، معلم ما می‌تواند نقش مهمی در تربیت نیروهای شایسته آینده چه به عنوان پدران و مادران و چه به عنوان مدیران آینده ایفا کند.

منبع: تسنیم
  • معلم ارسالی در

    فقط شعار می دن.

  • علی ارسالی در

    دروغگویان کثیف

ارسال نظر