|
کدخبر: 187973

وجود اشکالات اساسی در لایحه رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس: لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است، مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم این لایحه معطل مانده است.

آموزشی وجود اشکالات اساسی در لایحه رتبه بندی معلمان

محمدمهدی زاهدی در جلسه شورای آموزش و پرورش بخش راین آموزش را یک اصل اساسی عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش برای تربیت و تامین منابع انسانی کشور و تشکیل تمدن اسلامی پایه و پیشران است.

وی آموزش و پرورش را مسیری برای تحول علمی و پیشرفت کشور دانست و گفت: در این راه مسئولیت سنگین بر دوش معلمان و فرهنگیان است و آن‌ها باید بدانند چه مسئولیت بزرگی را برعهده دارند.

زاهدی با بیان اینکه معلمی، کارمندی نیست، تصریح کرد: معلمان شغل و رسالت انبیا را دارند و همان طور که انبیاء جایگاه ویژه‌ای در نظام آفرینش دارند؛ معلمان نیز باید جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه لایحه نظام رتبه بندی معلمان دارای اشکالات اساسی و ایرادات زیادی است؛ ابراز کرد: مجلس در پی اصلاح این لایحه است و به همین دلیل هم این لایحه معطل مانده است. ضمن اینکه در این لایحه جایگاه، منزلت و کرامت اجتماعی معلمان را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه باید شاخص‌های مهمی برای ورود به عرصه معلمی قرار دهیم، تصریح کرد: کسانی باید وارد این شغل شوند که از با استعدادترین و علاقه مندترین افراد باشند چرا که می‌خواهند انسان بسازند و جامعه را تربیت کنند.

زاهدی عنوان کرد: بسترسازی اولیه برای این اقدام صورت گرفته و ان شاءالله با تعاملاتی که با رئیس جمهور آینده صورت می‌گیرد بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    یک شبه حقوق جنابعالی دو برابر هیچ اشکالی نیست فقط معلمان نباید افزایش داده شود

  • نسل ارسالی در

    خودتی

ارسال نظر