رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: داروی جدید هپاتیت B با عنوان ' تاف' تا پایان امسال وارد بازار دارویی کشور می شود. این داروعوارض استخوانی و کلیوی داروی قبلی را ندارد و دارای اثر قوی تری است.
به گزارش پایگاه خبری گسرتش به نقل ایرنا، سید موید علویان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون و 400 هزار نفر در کشور به هپاتیت B مبتلا هستند، افزود: این بیماری با مصرف دارو قابل کنترل است. 28 جولای مصادف با ششم مردادماه به افتخار برنده جایزه نوبل 'باروخ ساموئل بلومبرگ' کاشف ویروس هپاتیت B روز جهانی هپاتیت نام گذاشته شده است. به التهاب کبد هپاتیت گفته می شود. التهاب کبد می تواند به فیبروز، سیروز یا سرطان کبد منجر شود. ویروس هپاتیت مهمترین عامل بروز این بیماری است ولی عفونت های دیگری مانند مواد سمی (مصرف الکل و مواد مخدر) و بیماری های خود ایمنی نیز جزء دلایل هپاتیت محسوب می شوند. رئیس شبکه هپاتیت کشوربه شیوع این بیماری در ایران اشاره کرد و افزود: شیوع بیماری در چند سال گذشته 5 درصد بوده که الان به جز در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به کمتر از 2 درصد رسیده است.شیوع این بیماری در تهران کمتر از 1.2 درصد است. علویان، گفت:خالکوبی و حجامت در مکانهایی که بهداشت به طور دقیق و کامل رعایت نمیشود و یا رفتارهای جنسی پرخطرومحافطت نشده از جمله خطراتی است که جامعه را از لحاظ ابتلا به هپاتیت تهدید میکند.