مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه ۱۲ هزار دستگاه انواع خودروهای تجاری و سنگین در امسال خبر داد و افزود: این تعداد در سال ۱۴۰۰ نیز به ۲۳ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
گسترشنیوز: فرشاد مقیمی در نشست مربوط به بهرهبرداری از پروژههای توسعهای ایران خودرو دیزل در شهر تبریز با حضور وزیر صمت و مقامات استانی ضمن گرامیداشت روز کارگر، تاکید کرد: تولید و عرضه محصولات بیشتر محصولات ایران خودرو دیزل با اعلام نیازمندیها از سوی بهره برداران آن که در نهادهای حاکمیتی قرار دارند محقق میشود. وی تصریح کرد: با عقد تفاهمنامه و قرارداد با بهره برداران و پرداخت وجه اولیه قرارداد برای تزریق به شبکه تامین، برنامه تولید خودروهای تجاری و سنگین با نظم و یکنواختی بیشتری صورت خواهد گرفت. ایران خودرو دیزل آمادگی نوسازی ناوگان حملونقل عمومی را دارد.
وی تولید موتور ۳۵۵ دیزل با استانداردهای یورو۵ برای دستیابی به محیطزیست سبز را یکی از نیازمندیهای مهم صنعت حملونقل کشور خواند و گفت: این موتور با همت و توان مهندسی داخلی رونمایی شده و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید. خودروهای مجهز به این موتور نیز در ایران خوردو دیزل در حال آمادهسازی برای فروش است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بازار خودروهای تجاری و سنگین را از موضوعات مهم صنعت خودروی کشور دانست و گفت: همت ایران خودرو بر این اصل استوار است تا در شرایط تحریم نیاز بازار را براساس راهبردها و سیاستهای وزارت صمت به نتیجه برساند.
وی با اشاره به راهاندازی مجدد خط تولید موتور ۴۵۷ بعد از ۸ سال توقف گفت: تفاوت خط تولید فعلی با سابق در داخلیسازی پوسته این موتور است که این دستاورد مهمی در بخش خودروهای تجاری به شمار میآید.
مقیمی از عرضه کشنده ۲۶۳۰ ظرف کمتر از دوماه آینده خبر داد و گفت: نمونه اولیه این کشنده با موتور ۳۵۵ تولید شده که در آینده با موتور ۴۵۷ توسعه خواهیم داد.
وی با بیان این که همانطور که شعار رونق تولید را در سال گذشته به همت کارکنان مجموعه ایران خودرو محقق کردیم در سال جدید نیز شعار جهش تولید را به عمل خواهیم رساند، سه برابر شدن فعالیتهای شرکت ایدم را یکی از مصادیق اصلی جهش در تولید دانست و گفت: این موضوع محصول نگاهی است که در ایران خودرو دیزل شکل گرفته و براساس توان مهندسی و ظرفیت داخلی انجام شده است.
مقیمی تجمیع تولید قطعات مورد نیاز سمند سایت ایران خودرو تبریز را از اهداف ایران خودرو دانست و گفت: در این مسیر چرخشگر تولید گیربکس سمند را برعهده خواهد داشت. نخستین دستاورد این اقدام کاهش هزینه لجستیک و در نتیجه تاثیر آن در قیمت تمام شده محصول خواهد بود.
وی در ادامه به پروژه تولید گیربکس ۱۲ سرعته چرخشگر اشاره کرد و گفت: این محصول نیز در مرحله تست قرار دارد که به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو جهش در نوآوری و شکوفایی و همچنین داخلیسازی و کاهش وابستگی تولید را طبق راهبردهای وزارت صمت از اهداف امسال این خودروساز دانست و گفت: جهش در حوزه کیفیت و ادامه اجرای پروژههای ارتقای کیفیت نیز از اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در امسال است.
مقیمی واگذاری اموال مازاد و غیرمولد تا دوهزار میلیارد تومان در سال ۹۹ برای استفاده در سرمایه در گردش تولید را از دیگر برنامههای ایران خودرو در امسال عنوان کرد و گفت: تکالیف تعیین شده از سوی دولت و وزارت صمت را اجرا خواهیم کرد.
وی از مذاکره با سایر سنگین سازان کشور برای بهرهبرداری از ظرفیتهای موجود در گروه ایران خودرو دیزل خبر داد و گفت: سرمایه گذاری، توانمندی و ظرفیتهای منحصربه فردی از تولید مانند گیربکس، محور، قطعات خاور و... در ایران خودرو دیزل وجود دارد که امکان بهرهبرداری توسط سایر خودروسازان نیز وجود دارد.
مقیمی تاکید کرد: ایران خودرو مجموعه پیشران در صنعت خودروی کشور است که میتواند جهش تولید را به مفهوم واقعی معنا بخشد و با به حرکت درآوردن زنجیره تامین منویات مقام معظم رهبری را محقق سازد.
وی در پایان خواستار حمایت دولتمردان و وزارت صمت در تسهیل شرایط تولید با اختصاص تسهیلات مصوب و همچنین تسهیلات برای خریداران خودروهای کار و تجاری ایران خودرو دیزل شد.
منبع: ایکوپرس