|

لزوم نزدیک شدن دیوان سالاری و "ان‌جی‌او" ها

فهرست محتوا

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان یکی از همیاران بخش معدن بوده و با تشکل‌ها و ان‌‌جی‌او های فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی تعاملات خوبی برقرار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، روزنامه صمت نوشت: علی حسین‌زاویه، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت نسوز ایران، در نشست هم‌اندیشی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با رئیسان تشکل‌های معدن، صنایع معدنی و اتحادیه‌های فعال در این بخش گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به ‌«ان‌جی‌او»ها کمک کرده است.

وی ادامه داد: ۲ نوع دیدگاه وجود دارد که باید اصلاح شود تا دیوان‌سالاری و ‌«ان‌جی‌او»ها به‌هم نزدیک شوند. ‌«ان‌جی‌او»ها همیشه مطالبات قدیمی دارند زیرا خط قرمزهای خود را به خوبی نمی‌شناسند و همواره در جاهایی حضور می‌یابند که نیازی به حضور آنها نیست. از این رو قوه مجریه نیز که مقابل ‌«ان‌جی‌او»ها قرار دارد در برخی موارد تشخیص داده نسبت به نزدیک شدن به آنها احتیاط کند که طبیعی است.

زاویه گفت: در واقع اینکه خط قرمزها از سوی تشکل‌ها تشخیص داده شود بسیار مهم است. یکی از کارهای اساسی که می‌توان انجام داد آسیب‌شناسی است تا ضمن نزدیک شدن «‌«ان‌جی‌او»ها به قوه مجریه، به ظرفیت قوی و مستشار معتمد برای همه آحاد قوه مجریه تبدیل شود. در نهایت سازمان‌های توسعه‌ای همچون ایمیدرو نیز زمانی که متوجه شوند قوه مجریه ‌«ان‌جی‌او»ها را پذیرفته با نرمش بیشتری با آنها رفتار می‌کند.وی افزود: پیشنهاد می‌شود برای اینکه ‌«ان‌جی‌او»ها احساس کنند در گفت‌وگو و تصمیم‌گیری‌ها دخالت دارند میزی برای آنها در داخل دولت تعریف شود و پیشنهادهای مشورتی آنها مورد بررسی قرار گیرد. حال اگر این میزها در داخل ایمیدرو ایجاد شود کمک حال این بخش‌هاست.

لزوم نزدیک شدن دیوان سالاری و "ان‌جی‌او" ها
کد خبر: ۹۴۳۴
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو