|

ارتباط مردم و حاکمیت با سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات محقق شد

فهرست محتوا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت فرهنگ‌سازی بین مردم و حاکمیت برای استفاده صحیح از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تأکید کرد و گفت: این سامانه گام مهمی در ارتباط بهتر بین مردم و حاکمیت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، محمود واعظی در مراسم رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بابیان اینکه این سامانه یک کار ملی و نقش مهمی در شفاف‌سازی و رسیدن به دموکراسی دارد، افزود: شفافیت لازمه دموکراسی است. وی تأکید کرد: اگر قرار است دولتی مردمی بماند، باید پاسخگو باشد و این سامانه ابزاری برای پاسخگویی است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات را فرآیندی از دموکراسی دانست و افزود: وظیفه دولت قرار دادن اطلاعات بر روی سامانه و وظیفه مردم استفاده صحیح از این اطلاعات است. عضو شورای عالی فضای مجازی بابیان اینکه سوءاستفاده از اطلاعات محدودیت به دنبال خواهد داشت، گفت: مردم از این سامانه باید استفاده صحیح‌تری کنند. واعظی به سه محدودیت در انتشار آزاد اطلاعات اشاره و بر لزوم رعایت حریم خصوصی در این امر تأکید کرد و گفت: انتشار اطلاعاتی که در فرآیند تصمیم‌گیری‌های کلان کشور مؤثر هستند، جایز نیست. گفتنی است، سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در دوم خرداد امسال به‌صورت آزمایشی آغاز به کارکرد.

ارتباط مردم و حاکمیت با سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات محقق شد
کد خبر: ۹۱۰۲
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
ارسال نظر
captcha