رئیسجمهور امریکا به دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا بازدید از مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در این کشور را لغو کرد.
گسترش نیوز- «دونالد ترامپ» رئیسجمهور امریکا بازدید از مرکز «کنترل و پیشگیری از بیماریها» در امریکا (سیدیسی) را به دلیل ترس از ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» لغو کرد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» کاخ سفید روز جمعه در توجیه لغو این بازدیدها اعلام کرد ترامپ قصد ندارد در مأموریت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در راستای محافظت از سلامت و رفاه مردم، مداخلهای انجام دهد. «مایک پنس» معاون ترامپ و مسئول رسیدگی به بیماری کرونا در امریکا روز پنجشنبه گفته بود، ترامپ در این مرکز که در شهر «آتلانتا» واقع شده است، لایحه بودجه ۸ میلیارد دلاری مبارزه با ویروس کرونا در امریکا را امضا خواهد کرد. پنس در این خصوص گفته بود: «ما حرکتی رو به جلو را شاهد هستیم. همانطور که گفتم، کمکهای فدرال توسط سنا به تصویب رسیدهاند. رئیسجمهور ترامپ قرار است این قانون را فردا در هنگام بازدید از سیدیسی در آتلانتا به امضا برساند». لغو بازدید ترامپ از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در حالی صورت میگیرد که روز پنجشنبه، یک مورد فوتی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در امریکا گزارش شده و بدین ترتیب تعداد کل قربانیان کرونا در امریکا به ۱۳ نفر رسیده است. مسئولان درمانی امریکایی صبح امروز (جمعه) ۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس را نیز گزارش کردند که با این حساب تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۲۲۶ نفر افزایش یافت. سرعت شیوع این ویروس در امریکا به حدی زیاد است که طی چند ساعت گذشته ۴ ایالت جدید به آن مبتلا شده و کارشناسان درمانی درباره درنوردیده شدن این کشور توسط کرونا هشدار میدهند.
منبع: فارس