رئیس جامعه هتلداران استان فارس گفت: استان فارس فقط ۷۵ هتل و هتل آپارتمان دارد و با مشکل کمبود اقامتگاه روبهرو است. ۲۰ هتل در این استان در حال احداث هستند که رقم بالایی نیست.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، سیدحسن سیادتان در گفتوگو با روزنامه «گسترش تجارت» اظهار کرد: در استان فارس ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف برای مسافران در نظر گرفتهایم و در اوج سفر نیز با مشکل کمبود جا در استان فارس روبهرو نمیشویم.
او درباره ایجاد هتلهای جدید در استان فارس بیان کرد: اکنون ۲۰هتل جدید در استان فارس در حال ساخت است که در سال ۹۵ از ۳ هتل بهرهبرداری شده است و در امسال نیز از چند هتل دیگر بهرهبرداری خواهیم کرد. تا سال ۹۸ تمامی هتلها به بهرهبرداری خواهند رسید.
سیادتان افزود: نواقص و کمبودهای زیرساختهای گردشگری باید برطرف شوند و به همین منظور دولت باید بستههای تشویقی وحمایتی برای سرمایهگذاران در نظر گرفته شود تا برای احداث هتل در شیراز سرمایهگذاری کنند و مشکل کمبود جا در شیراز رفع شود.
او گفت: در استان فارس اقامتگاههای بومگردی نیز فعالیت میکنند و به ویژه در روستاهای این استان خانههای بومگردی بسیاری در حال فعالیت هستند. به گفته سیادتان ۷۵ هتل و هتلآپارتمان در استان فارس فعالیت میکنند که از این میزان ۵۰ هتل در شیراز واقع شدهاند.
سیادتان درباره ظرفیت اشغال هتلهای استان فارس در سال ۹۶ بیان کرد: ظرفیت اشغال هتلها تا ۱۵ فروردین ۵۰ درصد بوده و پس از آن حدود ۶۰ درصد از ظرفیت هتلها اشغال بوده است. او درباره استانداردسازی هتلهای استان فارس بیان کرد: هتلهای استان فارس استانداردسازی را آغاز کردهاند و تا اواسط تیرتعدادی از هتلها گواهینامه استاندارد خود را دریافت میکنند و تلاش میشود تا پایان سال تمامی هتلهای استان فارس عملیات استانداردسازی خود را به پایان رسانده باشند.