نخستین جلسۀ میز خودرو و نیرومحرکه در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، نخستین جلسۀ میز بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات میز خودرو و نیرومحرکه با حضور نمایندگان بخش خصوصی و صاحبنظران و تجار این صنعت به همت سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
در این نشست قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ظرفیتهای بالای تولید در این صنعت اظهار کرد: هدفگذاری ۵۰۰ میلیارد دلاری در حوزۀ خودرو و نیرومحرکه انجامشده که با همفکری تشکلها و بخش خصوصی در پی راهکار رسیدن به این هدف هستیم.
خسروتاج افزود: از منبع بودجه سال ۹۶ به واحدهای تولیدی با اولویت تولیدات صادراتی یارانۀ سود تسهیلات تعلق خواهد گرفت و همچنین برای پرداخت جوایز و مشوقهای صادراتی، حضور در نمایشگاههای بینالمللی و پرداخت بخشی از هزینههای صدور ضمانتنامه و بیمهنامههای صادراتی تسهیلاتی اعطا خواهد شد.
رئیسکل سازمان توسعه تجارت از تشکلها خواست، الزامات توسعۀ صادرات محصولات خود را مشخص کرده و برنامهریزی مدون برای صادرات انجام دهند و در مقابل اطمینان داد که سازمان توسعه تجارت ایران بهعنوان دستگاهی فعال در راستای توسعۀ صادرات، مطالبات صادرکنندگان را جدی پیگیری خواهد کرد.
در ادامه نمایندگان تشکلها با طرح مشکلاتی مانند نقل و انتقال ارز، عدم ارائه تسهیلات ارزان قیمت، تخصیص یارانه به حملونقل، اهمیت به نقش نمایشگاهها و ایجاد فضای مناسب برای شرکت در نمایشگاههای تخصصی به ارائه راهکار پرداختند.
در پایان مقرر شد جلسۀ بعدی حداکثر ظرف یک ماه آینده با موضوع گزارش پیگیریهای انجامشده در جهت رفع مشکلات مطرح شده تشکیل شود.
گفتنی است، بازار هدف عمده محصولات خودرو و نیرومحرکه شامل کشورهایی چون عراق، افغانستان، کشورهای CIS، شمال و شرق آفریقا است.