نظرسنجی اتاق بازرگانی امریکا در شانگهای چین حاکی از آن است که حدود نیمی از شرکتهای امریکای فعال در چین میگویند فعالیت آنها در بازار جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.
گسترش نیوز، اتاق بازرگانی امریکا در چین اعلام کرد که در یک نظرسنجی ۷۸ درصد شرکتهای امریکایی فعال در چین گفتهاند که با مشکل کمبود نیروی کار در کارخانههای خود در این کشور آسیایی برای از سرگیری تولید مواجه هستند. دلیل این مسئله این است که بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور آسیایی بازگرداندن کارگران به محیط کار را پس از یک دوره تعطیلات طولانی سختتر کرده است. در این نظرسنجی که با مشارکت ۱۰۹ شرکت امریکایی که در چین فعالیت صنعتی داشتهاند، ۴۸ درصد شرکتها میگویند که تعطیلی کارخانههای آنها در چین چرخه تامین تقاضای آنها را دچار اختلال کرده و از سوی دیگر همه ۱۰۹ شرکت شرکتکننده انتظار دارند که شیوع ویروس کرونا و فعالیت آنها در بازارهای جهانی اثرگذار خواهد بود. کر گیبز، دبیر اتاق بازرگانی امریکا در چین، میگوید: درحالحاضر بزرگترین مشکل شرکتهای امریکایی فعال در چین نبود کارگر است چرا که محدودیتهایی برای سفر اعمال شده و حتی برخی مناطق این کشور در قرنطینه کامل قرار گرفتهاند. وی تاکید کرد: به همین دلیل بیشتر کارخانههای این شرکتها در چین حتی پس از آنکه مجوز بازگشایی گرفتند نبود کارگر به اندازه کافی است.
منبع: فارس