|

انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی از افزایش قیمت خودرو

فهرست محتوا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید وزارت صمت توان اداره بازار خودرو را ندارد به همین دلیل نرخ پراید در بازار به ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

گسترش نیوز- سیدناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی خودرو در بازار، گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر دولت بازار را رها کرده است؛ پس از افزایش نرخ بنزین جلسات ستاد تنظیم بازار هر روز تشکیل شده و بازرسان بر نحوه عرضه کالاها و ارائه خدمات - هرچند فرمالیته- نظارت و متخلفان را جریمه و با آنها برخورد می‌کردند اما پس از مدتی این برنامه‌ها را رها کردند، در واقع نظارت محدود به چند روز بود.

irankhodro.JPG

خودروسازان به حال خود رها شدند نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علیرغم قول مسئولان مبنی بر اینکه نرخ کالاها تا پایان سال افزایش نمی‌یابد، اما وضعیت کنونی بازار واقعیت دیگری را نشان می‌دهد، افزود: نرخ کالاها هر روز افزایش می‌یابد و گرانی خودرو در هفته‌های اخیر نیز گواهی بر این مدعا است در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت توان مدیریت بازار خودرو را نداشته واین بازار را رها کرده است. وی با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل نرخ ها، اظهار کرد: خودروسازان به حال خود رها شده و نظارتی بر عملکرد آنها نمی‌شود، این امر موجب شده خودرویی همانند پراید که بی‌کیفیت بوده و جانباختگان ناشی از تصادفات آن بیش از شهدای جنگ تحمیلی است درحال‌حاضر ۶۰ میلیون تومان در بازار به فروش رسد. چرا پراید بی‌کیفیت ۶۰ میلیون تومان شد؟ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودرو پراید در گذشته ۶ میلیون تومان بود حال چرا باید همان خودرو بدون ارتقای کیفیت ۶۰ میلیون تومان شود؟ اضافه کرد: خودروسازان "زه" کنار پراید را برداشته و در هنگام خرید برای نصب آن، از خریدار پول بیشتری طلب می‌کنند کدام نهاد و سازمانی باید به این موضوع ورود کند؟ آیا نباید وزیر صنعت، معدن و تجارت به این موارد رسیدگی کند؟

منبع: خانه ملت

انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی از افزایش قیمت خودرو
کد خبر: ۸۳۶۰۷
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
ارسال نظر
captcha

آخرین اخبار

مالمو
مالمو