ساخت و احداث واحدهای گندلهسازی و کنسانتره در سنگان با هزینههای شرکت فولاد مبارکه انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، روزنامه صمت نوشت: در نشست راهاندازی آزمایشی گندلهسازی سنگان، مدیرعامل فولاد مبارکه با ارائه گزارشی از سرمایهگذاریهایی که فولاد مبارکه در طرحهای سنگان انجام داده، اظهار کرد: در سال ۹۳ دو پروژه بزرگ از سوی شرکت فولاد مبارکه در سنگان آغاز شد؛ یک پروژه کنسانتره ۵ میلیون تنی و دیگری نیز پروژه گندلهسازی ۵میلیون تنی است. به گزارش صمت، بهرام سبحانی عنوان کرد: ارزش سرمایهگذاری این دو پروژه در گندلهسازی حدود هزار میلیارد تومان و در کنسانتره حدود ۱۳۰۰میلیارد تومان برآورد شده است که در گندلهسازی این هزینهها پرداخت شده و در کنسانتره بالای ۵۰درصد هزینه و بخشی از هزینهها نیز برای زیرساختها پرداخت شده است. وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که پروژه گندلهسازی سنگان به ثمر نشست که نخستین و بزرگترین کارخانه گندلهسازی در شرق کشور قلمداد میشود. سبحانی درباره اشتغالزایی در این پروژهها عنوان کرد: در زمینه اشتغال نیز نیروهای بهرهبردار فقط از نیروهای بومی بوده و تنها معدودی از نیروهای کلیدی و باتجربه از فولاد مبارکه انتخاب شدهاند که در حقیقت این هم نوعی آموزش هنگام کار برای نیرویهای بومی در این منطقه بهشمار میرود. نیروهای بومی نیز در فولاد مبارکه آموزش داده شده و مشغول به کار شدهاند و خود کارخانه را راهاندازی کردهاند. مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد: این نخستین کارخانه گندلهسازی است که به جای اینکه با یک طرف خارجی وارد مذاکره شود با شرکت ایرانی قرارداد بسته است. سبحانی با اشاره به روند کار این پروژه عنوان کرد: عملیات ساخت کارخانهها از سال ۹۳ آغاز شده که اگر موضوع گاز مطرح نبود پیش از عید این کارخانه راهاندازی شده بود.