جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با اشاره به انتقام سخت ایران از امریکا در پی شهادت سپهبد سلیمانی گفت: آنها خیال میکردند پایگاه هایی که در منطقه دارند برای همیشه امن است، اما باید بدانند که اینجا دیگر برای شان در هیچ زمانی امن نیست.
گسترش نیوز: سردار اسماعیل کوثری با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام امریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی و تعدادی از همرزمان او و موشک باران یکی از پایگاههای نظامی امریکا درعراق (پایگاه عین الاسد) با تاکید بر اینکه امریکاییها باید نیروهای خود را ازمنطقه خارج کنند؛ چراکه ملتها و کشورهای منطقه این خواست را دارند، اظهار کرد: امریکاییها میخواهند در برابر این خواست مردم منطقه پافشاری کنند؛ لذا این گام نخستی است که از طرف ایران برداشته شد.
وی با بیان اینکه «مسئولان سیاسی امریکا نباید عقل خود را دست ترامپ قمارباز دهند»، افزود: اگر ترامپ برای ملت امریکا مفید بود، قطعا دست به چنین کارهایی نمیزد چراکه همه کارهایی که میکند بر خلاف قوانین بینالملل است و بیشتر بالاتفاق مردم امریکا این چنین نمیخواهند.
کوثری با بیان اینکه منطقه باید در اختیار مردم منطقه باشد و امریکا هم باید از جنگ افروزی دست بردارد، گفت: اگر امریکاییها بخواهند دست به اقدام دیگری بزنند قطعا از طرف خیلی از مسئولان امریکا موافقت نمیشود چون میدانند که ضرر خواهند کرد لذا جلوی این تصمیمات نابجا و شیطانی ترامپ را خواهند گرفت.
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تصریح کرد: قطعا بدانند که بخواهند دست به چنین کاری بزنند، خودشان آنقدر پایگاه دارند که اینها قطعاً و یقیناً به آتش کشیده و به ضرر آنها تمام خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت پایگاه عین الاسد امریکا ادامه داد: آنقدر اهمیت داشته که الان صدای امریکاییها درآمده؛ آنها برای این پایگاه آنقدر هزینه کرده بودند تا بتوانند برای همیشه آن را نگه دارند اما دیدند که آسیب پذیر است. نقاط دیگری هم در حمله موشکی ما مورد اصابت قرار گرفته که انشاالله مسئولان مربوطه درباره آنها اطلاع رسانی خواهند کرد.
کوثری در پایان گفت: آنها خیال میکردند پایگاه هایی که ایجاد کردهاند برای همیشه امن است، در صورتی که با اقدام جنایتکارانهای که منجر به شهادت حاج قاسم و ابومهدی شد بدانند که اینجا دیگر برای شان در هیچ زمانی امن نیست.
منبع: