سفیر ایران در عراق، اقدام دولت امریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دیگر همرزمانشان را نشانه آشکار حمایت امریکا از تروریسم عنوان کرد.
گسترش نیوز - ایرج مسجدی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت یاد شهیدان سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان در سفارت ایران در بغدادکه با حضور گسترده دولت مقامات عراقی برگزار شده بود، با بیان این که شهید قاسم سلیمانی در حالی توسط امریکا به شهادت رسید که با دعوت نخست وزیر و برای دیدار با ایشان وارد عراق شده بود، تصریح کرد: آقای «ابو جهاد» در این مراسم حضور دارند و میتوانند بر این حقیقت گواهی دهند.
مسجدی ادامه داد: امریکا به رغم انجام چنین اقداماتی، کشورهای دیگر را به دخالت در امور داخلی عراق متهم میکند.
وی با بیان این که از دولت و پارلمان عراق برای اتخاذ تصمیم اخراج نیروهای امریکایی از عراق، تشکر میکنیم، تصریح کرد: نیروهای امریکایی باید از تمام منطقه خارج شوند.
مسجدی خاطرنشان کرد: از تمام مسئولان و نهادهای عراق درخواست میکنیم اجازه زیر پا نهادن استقلال، حاکمیت و کرامت کشورشان را به امریکا ندهند.
مسجدی در بخش دیگری از صحبتهای خود در این مراسم با بیان این که آقای ترامپ در حالی از توافق هستهای خارج شد که دولت امریکا این توافق را امضا کرده و پذیرفته بود، افزود: منطق دولت تروریست امریکا علیه هر کس که مخالف امریکا باشد، استفاده از تهدید، تحریم و ترور است.
سفیر ایران در عراق با بیان اینکه ثمره منطق و سیاستهای آقای ترامپ، نفرت دولتها و ملتها از امریکا بوده است، خاطر نشان کرد: دولت امریکا با همین منطق، شدیدترین تحریمها را علیه هشتاد ملیون ایرانی وضع کرده به نحوی که راه ورود مواد غذایی، دارویی و بهداشتی به کشورمان را بسته است؛ از سوی دیگر مانع صادرات نفت ایران شده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی از خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای حمله تروریستی امریکا نخواهد گذشت و انتقام آن را از امریکا خواهد گرفت.
مسجدی تصریح کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس در رکاب هم و آمیختن خونشان با یکدیگر، بیتردید به تقویت هر چه بیشتر روابط دولتها و ملتهای ایران و عراق خواهد انجامید.
وی در پایان گفت: از همه مردم عراق، به ویژه شیوخ و علما و مسئولان این کشور، به خاطر تشییع پرشور پیکر شهدا و برگزاری مراسمهای ترحیم و یادبود تشکر میکنم.
منبع: ایسنا