صدها استرالیایی که در آتش سوزی جنگلهای استرالیا نقش داشتند دستگیر شدند.
گسترشنیوز: ۱۸۳ نفر به خاطر به آتش کشیدن جنگلها در "نیو ساوث ولز"، "کویینزلند"، "ساوث استرالیا" و "تاسمانیا" دستگیر شدند.
"جیمز آگلاوف"، مدیر دانشگاه علوم رفتاری دانشگاه سوینبرن استرالیا، در این رابطه گفت، حدود ۵۰ درصد آتش سوزیهای در جنگلهای استرالیا از حریقهای عمدی شروع شد.
به گفته "ژانت استنلی"، استاد دانشگاه ملبورن، افرادی که به عمد در جنگلها آتش روشن میکنند، اساسا مردان جوان ۱۲ تا ۲۴ یا ۶۰ سال و مسن تری هستند که پیشینه خاصی ندارند اما، به نظر میرسد، به طور کلی دچار محرومیت بودند و در کودگی مورد بیتوجهی و سوء استفاده قرار گرفتند.
"برندون سوکالوکا"، کسی که در گذشته آتش نشان داوطلب بود، به خاطر ایجاد حریق عمدی در جنگلی در ویکتوریا در سال ۲۰۰۹، به ۱۷ سال زندان محکوم شد. در این آتش سوزی ۱۰ نفر کشته شدند.
آتش سوزی گسترده در استرالیا تاکنون علاوه بر ویرانی بیسابقه، ۲۵ کشته به جا گذاشت. به گفته مقامات استرالیا این آتش سوزی ماهها ادامه خواهد داشت.
منبع: رکنا