مدیرعامل شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: امیدوار هستیم با برنامهریزی پیشبینی شده برای استفاده از موتورسیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای بنزینی که یکی از منابع آلودگی هوا هستند بتوانیم در کاهش آلودگی هوا اقدام موثری برداریم.
گسترشنیوز: محمدحسن متولیزاده روز پنجشنبه در همایش آموزشی ائمه جماعات و مسوولان فرهنگی صنعت برق سراسر کشور در مشهد افزود: درحالحاضر هر موتورسیکلت روزانه حدود ۲۰۰ کیلومتر در تهران پیمایش میکند که در طول یکسال حدود شصت میلیون ریال فقط صرف هزینه بنزین هر موتور میشود اما در طرح جایگزینی، هزینه برق مصرفی در مدت یک سال شش میلیون ریال خواهد شد.
وی ادامه داد: با حذف ۳۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در تهران حدود یک و نیم میلیون تُن آلاینده کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل توانیر گفت: مدعی هستیم که همکارانمان در صنعت برق کشور پیشتاز اقتصاد مقاومتیاند زیرا در تابستان گذشته و با توجه به پیشبینی گرمای هوا نسبت به سالهای گذشته توانستیم بدون خاموشی، ۱۲۰ درصد صادرات برق را به ارزش بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال را به ثبت برسانیم.
متولیزاده افزود: نگاه تشویق محور را برای مشترکان در نظر گرفتهایم که باعث شد از حدود ۲۹ میلیون مشترک خانگی، ۲۴ میلیون مشترک در تابستان امسال الگوی مصرف را رعایت کنند و به همین دلیل متوسط صورتحساب صادر شده برای آنها ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ ریال بود.
منبع: ایرنا