معاون وزیر راه و شهرسازی از خرید ۱۲۱ ساختمان تاریخی در حال تخریب در کشور و واگذاری آنها به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این ساختمانها پس از مرمت برای بهرهبرداری به بخش خصوصی واگذارشده و این آمادگی وجود دارد که در شهرستان بروجرد نیز ساختمانهای تاریخی با هماهنگی با مالکان خریداریشده و پس از مرمت با حفظ همان کاربری در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، محمد سعید ایزدی در سفر به بروجرد بازآفرینی بازار، امامزاده جعفر (ع) و مساجد جامع و امام خمینی (ره) را بهعنوان پروژههای اولویتدار دانست و بیان کرد: باید طرحهای این پروژهها نهایی و روی آنها تعیین نقش شود اما نباید این روند خیلی طولانی شود. وی بر لزوم ساماندهی پیرامون مساجد جامع، امام خمینی (ره) و امامزاده جعفر بروجرد و نیز استحکامبخشی فوری به بازار این شهر تأکید و خاطرنشان کرد: برای استحکامبخشی کاروانسرای حافظی ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده میشود تا عملیات مقاومسازی و رفع خطر آن بهصورت فوری پس از عید فطر انجام شود. ایزدی با اشاره به وجود سکونتگاههای غیررسمی در ۱۳ محله شهر بروجرد گفت: نداشتن سند مالکیت و نبود زیرساختهای شهری همچون آب و فاضلاب و درمانگاه و خانه محله از مشکلات شهروندان در این محلههاست که میتوان با سنددار کردن اراضی قولنامهای با رعایت ضوابط و دستورالعملها این مشکلات را رفع کرد که بهتناسب اعلام نیاز، سهمیه تسهیلات بانک مسکن برای نوسازی بافت فرسوده این شهر افزایش مییابد.