مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر گفت: در ابتدای امر سه کمیته تشکیل شد که شامل کمیته منابع انسانی، کمیته بهسازی معدن و کمیته حقیقت یاب بود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، سعید مازندرانی در نخستین جلسه شورای عالی بسیج کارگری استان افزود: در بحث کمیته منابع انسانی با کمک اداره کل تامین اجتماعی استان، افراد بیکار شده از مزایای بیمه بیکاری برخوردار شدند و مستمری فوت شدگان که یک فرآیند چندماهه دارد، بلافاصله برقرار شد. وی ادامه داد: کمکهای زیادی با پیگیریهای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و از راههای مختلفی به صورت بلاعوض به خانواده جانباختگان پرداخت شد که بیش از ۲۶ میلیون تومان بود. مازندرانی اظهار کرد: کمک هزینهای به ارزش ۵۰ میلیون تومان برای مسکن آنان اختصاص پیدا کرده است که به محض انجام شدن انحصار وراثت این مبالغ قابل دریافت خواهد بود. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: دیه کامل جان باختگان به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان نیز با پیگیری مستمر از طرف بیمه آسیا پرداخت شد که پس از انجام کارهای مربوط به وراثت قابل دریافت است. وی با بیان اینکه با بروز حادثه تمامی امکانات دستگاههای شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان را جهت ارائه خدمات به معدنچیان بسیج کردیم، یادآور شد: ارائه خدمات مشاورهای از طرف اداره کل بهزیستی برای خانواده جان باختگان، ارائه خدمات درمانی رایگان و به موقع و با تمامی امکانات به مصدومان حادثه، سرکشی و دلجویی از تمامی خانوادههای جانباختگان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به آخرین جلسه مشترک برگزار شده با نمایندگان کارگران معدن، کارفرما و برخی دستگاههای اجرایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: جلسه ۶ ساعته با حضور کارفرما و نمایندگان کارگران صورت گرفت و مصوبات خوبی به همراه داشت که پرداخت به موقع حقوق کارگران، انجام طرح طبقه بندی مشاغل طبق قانون کار، پرداخت به موقع بیمه ها، رعایت ساعت کاری حداکثر ۶ ساعت در روز و تشکیل تیمی متشکل از کارگران معدن، اداره کل تعاون کار و صنعت معدن برای پیگیری بحث تهویه و وسایل ایمنی معدن از جمله مصوبات این جلسه بود.