با آغاز فصل نقل و انتقالات نیم فصل شاهد اقدام برخی بازیکنان جهت فسخ یکطرفه به استناد مفاد قرارداد هستیم. بعضاً بازیکنان در قرارداد خود بندی می آورند که در صورت عدم پرداخت مثلا ٤٠ درصد تا نیم فصل می توانند قرارداد خود را یکطرفه فسخ کنند.
گسترش نیوز - قوانین اصلاحی فیفا چنین شرطی را نمی پذیرد و فسخ غیر موجه می داند. ماده ١٤ مکرر نقل و انتقالات فیفا در این باره مفهوم "دلیل موجه" (Just cause) را واضح و صریح تعریف میکند که به استناد این ماده، بازیکنان میتوانند قرارداد خود را به صورت یک طرفه، در صورتی که باشگاه حقوق بازیکنان را برای دو ماه متوالی پرداخت نکند، فسخ کنند.
برای اینکه بازیکن قادر باشد تحت عنوان "دلیل موجه" برای تاخیر در پرداخت حقوق، قرارداد خود را یکطرفه فسخ کند، دادن یک مهلت ١٥ روز پرداخت بصورت مکتوب، از طرف بازیکن به باشگاه الزامی است و مطابق بند ٦ ماده ١٨ اصلاحی هیچگونه زمان تنفس دیگری برای پرداخت، حتی اگر در قرارداد فی مابین هم ذکر شده باشد، برای فیفا قابل قبول نیست. بنابراین بندهای مندرج در قرارداد از منظر مقررات آمره فیفا فاقد اعتبار است و در صورت شکایت باشگاه دارنده بازیکن می تواند منجر به محرومیت بازیکن و بستن پنجره باشگاه جدید شود.
منبع: آخرین خبر