|

سامانه فرزندخواندگی راه‌اندازی می‌شود

فهرست محتوا

رئیس سازمان بهزیستی گفت: به زودی دو سامانه مهم فرزندخواندگی و همچنین سامانه دیده‌بان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گسترش‌نیوز: وحید قبادی دانا در آیین افتتاح رسمی شیرخوارگاه شبیر، بزرگترین و مجهزترین شیرخوارگاه در کشور و خاورمیانه که صبح امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیروز حناچی شهردار تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خیرین برگزار شد اظهار کرد: نخستین شیرخوارگاه در کشور در سال ۱۳۳۲ توسط شخصی به نام حاج آقا شبیر در جنوب تهران و در محلی که قرار دارید ساخته شد و در ادامه نیز شیرخوارگاه آمنه در سال ۱۳۴۷، شیرخوارگاه ترکمانی در سال ۱۳۵۲ و شیرخوارگاه حضرت رقیه در سال ۱۳۵۵ بنا شدند و در واقع شیرخوارگاه شبیر یکی از قدیمی‌ترین شیرخوارگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ و با توجه به فرسودگی ساختمان قدیمی شبیر، خیرین تصمیم به احداث بنای جدید گرفتند گفت: در آن سال کلنگ‌زنی برای اجرای پروژه در دستور کار خیرین قرار گرفت که شاهد یک کار ویژه و با مشارکت خیرین و سایر دستگاه‌ها بودیم.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: در نهایت ساختمان جدید شبیر آماده بهره‌برداری شد که در ابتدا قرار بود این مراسم در هفته دولت برگزار شود اما به دلایلی به تعویق افتاد که امروز ما میزبان خیرین و مهمانان در این مراسم هستیم.

قبادی‌دانا افزود: شیرخوارگاه شبیر دارای امکاناتی از جمله آب‌درمانی، استخر و... است و به لحاظ گرمایشی و سرمایشی سیستم مناسبی برای این مجموعه پیش‌بینی شده است که جا دارد از تلاش خیرین برای ساخت این مجموعه قدردانی شود.

وی گفت: همچنین برنامه‌ای برای ارتقاء بهبود و کیفیت کارگاه‌ها کشور در دستور کار قرار دارد که البته سیاست سازمان بهزیستی این است که کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در خانواده‌های جایگزین نگهداری و پرورش یابند اما به هر ترتیب اگر نیاز داشتند کودکان در شیرخوارگاه‌ها پذیرش می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: مسکن و اشتغال دو مسئله مهم مورد نیاز خانواده‌های معلول است که امیدواریم با عنایت و همکاری خیرین این موارد مورد توجه قرار بگیرد.

قبادی‌دانا همچنین از راه‌اندازی دو سامانه جدید توسط سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: به زودی دو سامانه مهم فرزندخواندگی و همچنین سامانه دیده‌بان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در ارتباط با نظارت بر عملکرد سازمان بهزیستی نیز گفت: در این زمینه نیاز به نظارت همگانی، مردمی و رسانه‌ها داریم و البته بالاترین نظارت از سوی خداوند بر عملکرد ما وجود دارد که امیدواریم رضایت خداوند را نیز داشته باشیم.

وی در ارتباط با سامانه دیده‌بان نیز گفت: برای راه‌اندازی این سامانه از سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران الگوبرداری کرده‌ایم و در واقع شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به وضعیت نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی در ۴۴ هزار مرکز زیرمجموعه بهزیستی، نظرات، انتقادات و شکایات خود را مطرح کنند.

سامانه فرزندخواندگی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۷۷۱۱۶
۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو