معاون اول رئیسجمهوری بر استمرار مبارزه با فساد در دوره دولت دوازدهم تأکید کرد و گفت: هر بار چهره فساد در کشور عوض میشود که لازم است گلوگاههای آن شناسایی و مسدود شود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به عملکرد و نقش هماهنگکننده ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در چهار سال دولت یازدهم، تصریح کرد: این ستاد در پروندههای مختلف و بهخصوص موارد کلان، دستاوردها و عملکرد خوبی داشته است. وی بابیان اینکه در چهار سال گذشته قوای سهگانه در پیشگیری و مبارزه با فساد عزم جدی از خود نشان دادند، گفت: بهطورقطع و یقین خطمشی مبارزه با فساد در دولت دوازدهم نیز استمرار خواهد یافت. معاون اول رئیسجمهوری افزود: پرچم مبارزه با فساد که مقام معظم رهبری آن را بلند کردهاند همچنان برافراشته خواهد ماند تا بتوانیم لکه ننگ فساد را از دامن جمهوری اسلامی ایران پاککنیم. جهانگیری در ادامه با اشاره به فعالیت برخی از مؤسسات اعتباری غیرمجاز در سطح کشور، گفت: فعالیت اینگونه مؤسسات در نظام پولی کشور اخلال و برای مردم و سپردهگذاران مشکل ایجاد میکند که لازم است بهصورت جدی با آنها برخورد شود. وی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی باید با جدیت هرچه بیشتر با اینگونه مؤسسات برخورد کند، بر لزوم ساماندهی مؤسسات اعتباری غیرمجاز و تعیین تکلیف هرچه سریعتر سپردهگذاران تأکید کرد. حجتالاسلاموالمسلمین غلامحسین، محسنی اژهای معاون اول قوه قضاییه نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت ممانعت و برخورد جدی با مؤسسات اعتباری غیرمجاز گفت: باید سازوکاری در کشور مهیا شود تا مردم بتوانند نقدینگیهای خرد خود را در قالب تولید به جریان اندازند تا گرفتار مؤسسات و تعاونیهای اعتباری متخلف و غیرمجاز نشوند.