سید حسین میرظفرجویان معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ج.ا.ا با انتشار اطلاعیهای، الزامات جدید را که در غرفهسازی نمایشگاههای بینالمللی برای حفظ ایمنی سالنها بهویژه اجتناب از آتش سوزی باید رعایت شوند را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، در این اطلاعیه تصریح شده است که شرکتهای غرفهساز در صورت رعایت نکردن هر یک از موارد ایمنی اعلام شده یک میلیون تومان جریمه خواهند شد. رتبهبندی متخلف نیز کاهش خواهد یافت.
متن اطلاعیه معاونت فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاهها :
مجریان محترم نمایشگاهی
احتراماً با توجه به پوشیده شدن کامل سقف برخی از غرفهها در داخل سالنهای نمایشگاهی به آگاهی میرساند سیستم کشف و اعلام حریق دودی و شعلهای در سقف کلیه سالنهای نمایشگاهی نصب شده است و با لحاظ مساحت تحت پوشش هر المان مطابق استاندارد غرفههای نمایشگاهی نباید دارای پوشش کامل سقف باشند تا در زمان آتش سوزی و… سیستم کشف و اعلام حریق توانایی تشخیص شعله و دود را در زمان مناسب داشته باشند. لذا مقتضی است در رزمان ساخت غرفهها با رعایت موارد ذیل نسبت به نصب دتکتور دودی اقدام و با کابل مخصوص مقاوم در مقابل حریق به شبکه اعلام حریق سالن متصل گردند. لازم به توضیح است در صورت عدم رعایت هر یک از موارد فوق غرفههای متخلف مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال جریمه اعمال میگردد و گرید غرفهسازی متخلف نیز کاهش مییابد.
۱- در هر فضای بسته از جمله انباری غرفهها و یا هر اتاقی به هر ابعادی که سقف آن بهصورت کامل پوشیده شده باشد نصب یک عدد دتکتور دودی الزامی میباشد (در صورتیکه مساحت اتاق دارای سقف بیش از ۸۱ متر مریع باشد باید دو عدد دتکتور دودی نصب گردد)
۲- از زمان غرفهسازی تا زمان جمع آوری غرفه باید در داخل هر غرفه خود ساز در قسمت انباری یک عدد کپسول اطفاء حریق پودری ۳ کیلوگرمی و دارای کارت شارژ در ارتفاع ۱۵ متری و قابل دید نصب گردد و طرز استفاده از آن نیز به پرسنل داخل غرفه آموزش داده شود.