|

قسمت سنگین رآکتور آب اراک راه‌اندازی می‌شود

فهرست محتوا

رئیس سازمان انرژی اتمی از راه‌اندازی قسمت سنگین رآکتور آب اراک حدودا تا سه هفته آینده خبر داد.

گسترش نیوز - علی اکبر صالحی در گفت‌وگویی ویدئویی که خانه ملت آن را منتشر کرده است، با بیان این‌که «خبر خوبی را اعلام می‌کند»، گفت: ما ظرف یک تا سه هفته آینده، قسمت سنگین رآکتور آب اراک را راه‌اندازی خواهیم کرد.

salehi-05.jpg

وی با این توضیح که رآکتور اراک یک قسمت اولیه و یک قسمت ثانویه دارد که بخش عمده‌ای از فرآیندها در قسمت ثانویه انجام می‌شود، افزود: الحمدالله دوستان توانسته‌اند در چهار سال گذشته قسمت ثانویه را به جایی برسانند که ما بتوانیم ظرف دو تا سه هفته آینده قسمت سنگین رآکتور آب اراک را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ماشین جایگذاری و جابه‌جایی سوخت هم که ناقص و بعدی از آن کامل نبود، کامل شده و ظرف دو تا سه هفته آینده نصب خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ساخت راکتور دو و سه بوشهر هم که دو سال است شروع شده خبر داد: برنامه‌ریزی شده که برای سال ۱۴۰۴ رآکتور دوم و ۱۴۰۶ رآکتور سوم راه‌اندازی شود. بر اساس گزارش ارائه داده شده رآکتور دو طبق زمانبندی پیش می‌رود و الان بزرگترین کارگاه صنعتی کشور در بوشهر است. مردم عزیز ما باید بدانند که بزرگترین پروژه صنعتی کشور از نظر دلاری نیز در بوشهر بوده و ۱۰ میلیارد دلار ارزش آن پروژه است و انتظار داریم که صدا و سیما نیز به لحاظ تبلیغاتی فعالانه‌تری ورود پیدا کرده و این خبر مسرت بخش را به گوش مردم برساند.

منبع: ایسنا

قسمت سنگین رآکتور آب اراک راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۶۸۰۱۳
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو