در روز عید سعید قربان به دلیل عدم نظارت بر بازار برخی از قصابیها که تعداد آنها هم کم نبود، گوشت را در بازار به نرخ تا کیلویی ۴۰ هزار تومان بیش از یکی دو روز گذشته فروختهاند.
گسترشنیوز: امروز برخی از مراکز عرضه گوشت و قصابیهای سطح تهران به دلیل عدم نظارت بر بازار و سوء استفاده از افزایش تقاضا در عید سعید قربان، نرخ گوشت قرمز را نسبت به دو روز گذشته تا ۴۰ هزار تومان در هر کیلوگرم با نرخ بیشتری فروختند.
در حالی که نرخ گوشت گوساله خالص در منطقه ۱۹ تهران دو روز پیش کیلویی ۸۳ هزار تومان بود، قصابیهای این منطقه امروز نرخ را به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان افزایش دادند؛ همچنین نرخ گوشت گوسفندی مخلوط هم کیلویی ۱۲۰ هزار تومان به فروش رفت. این افزایش بیاندازه نرخ در بازار به دلیل عدم نظارت مسؤولان انجام شده است.
همچنین گزارشها حاکی است، امروز نرخ دام زنده در مراکز و جایگاههای عرضه ۱۹گانه شهر تهران از جمله جایگاه عرضه میدان کتاب در سعادتآباد کیلویی ۴۷ هزار تومان به فروش رسید، در حالی که روز گذشته اعلام شد نرخ دام زنده کیلویی ۴۲ هزار تومان تعیین شده است.
روز گذشته مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران به خبرگزاری فارس، گفت: در جلسه وزرای صمت، جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نرخ دام زنده کیلویی ۴۲ هزار تومان تعیین شده است.
افزایش بیحد و حساب نرخ گوشت آن هم در یک روز آن هم فقط در یک روز در حالی صورت گرفت که مردم حدود یکسال است منتظر کاهش نرخ گوشت هستند؛ قیمتی که به یکباره تا کیلویی ۱۲۰ هزار تومان یعنی دو برابر افزایش یافته بود و به صورت قطرهچکانی تا کیلویی ۸۳ هزار تومان کاهش یافته بود.
مردم خودشان را به این کاهش قطرهچکانی دلخوش کرده بودند که به یکباره نرخ در بازار به شدت اوج گرفت؛ در حالی که مسئولان از هفتههای گذشته بارها اعلام میکردند که نرخ گوشت روند کاهشی خود را تا رسیدن به کیلویی ۶۵ هزار تومان ادامه خواهد داد آنها اعلام کردند که تولید افزایش یافته و واردات از سال گذشته همچنان در انبارها موجود است.
حال این سوال است که آیا دیوار آروزها و دلخوشیهای مردم فرو ریخت؟ و آیا احتمال کاهش دوباره نرخ گوشت وجود خواهد داشت؟ و چرا نظارت بر بازار با وجود نهادهای مختلف نظارتی که صرفا مسئولیتشان همین است و به خاطر همین مسئولیت هم حقوق میگیرند، به یکباره تعطیل میشود چه کسی باید پاسخگوی مردم باشند.
منبع : فارس