|
گفت‌وگوی پایگاه خبری گسترش با رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

فرآیند معاملات از طریق روزنامه حذف شد

فهرست محتوا

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: در گذشته معاملات از طریق اطلاع‌رسانی در روزنامه بود که از طریق سامانه ستاد فرآیند کاغذی این معاملات حذف شد.

رمضانعلی صادق زاده، در گفت‌وگو با پایگاه خبری گسترش به سامانه ستاد یا «سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» این مرکز اشاره کرد و گفت: بنا بر آیین‌نامه تدارکات الکترونیکی که در برنامه ششم توسعه و در احکام دائمی ماده ۵۰ برنامه ششم مشخص‌شده است، کلیه سازمان‌ها، نهادهای اجرایی و سازمان‌های عمومی مکلف‌اند از این سامانه برای تمامی مزایده‌ها، مناقصه‌ها و خرید‌های نهاد مربوطه استفاده کنند. به گفته صادق زاده، آیین‌نامه مربوط به تدارکات الکترونیک ۱۶ اردیبهشت سال جاری توسط دولت مصوب شد که برخی تکالیف این آیین‌نامه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیک واگذار شد و از طریق محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت تکالیف این آیین‌نامه به‌تمامی ۴ هزار دستگاه اجرایی ابلاغ شد. وی افزود: بنابراین این آیین‌نامه کلیه دستگاه‌های دولتی مکلف‌اند تدارکات خود را ازجمله مناقصه، مزایده و خرید را از طریق این سامانه پیگیری کنند. البته برای برخی از معاملات ازجمله معملات محرمانه مستثنا شده‌اند و معاملات که خرید آنها کمتر از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان باشد خرید آنها از طریق این سامانه انجام نخواهد شد. صادق زاده به مزایای سامانه ستاد اشاره کرد و گفت: یکی از مزایای این سامانه شفافیت در معاملات است، از طریق این سامانه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نظارت اشراف کامل به معاملات خواهند داشت و اگر کالایی از طریق این سامانه معامله شود قبل از آن باید شناسه تایید را از طریق سامانه شناسه کالا اخذ کند این موضوع به شناسایی کالاهای قاچاق نیز کمک خواهد کرد و از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

فرآیند معاملات از طریق روزنامه حذف شد
کد خبر: ۵۵۹۰
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو