|

آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کرد

فهرست محتوا

در حالی که امریکا سال گذشته به‌طور غیرقانونی از برجام خارج شد، نماینده این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای ایران را به تخطی از این توافق متهم کرد.

گسترش نیوز - امریکا ایران را به نقض برجام متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که امریکا سال گذشته با نقض آشکار برجام از این توافق خارج شد، جکی ولکات، نماینده این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای خطاب به شورای حکام آژانس، ایران را به تخطی از این توافق متهم کرد. وی با این حال مدعی شد امریکا آماده است با ایران بر سر میز مذاکره بنشیند.

barjam-0303.jpg

ولکات مدعی شد اقدام ایران در به کارگیری سانتریفیوژ‌های پیشرفته تخطی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است. در این بیانیه ادعا شده است: اقدام تهران در تسریه روند غنی‌سازی اورانیوم باعث نخواهد شد که واشنگتن از سیاست خود برای انزوای ایران دست بردارد.

واشنگتن همچنین در این بیانیه مدعی شد تلاش ایران برای دستیابی به اهرم فشار از طریق افزایش تولید اورانیوم غنی شده باعث کاهش تحریم‌ها نخواهد شد.

ولکات در ادامه اتهام زنی‌های واشنگتن گفت: ایران ادعا کرده که همچنان به برجام پایبند است، اما اکنون گزارش شده که آشکارا در حال نقض این توافق است. این باید باعث نگرانی جدی همه ما باشد.

از آنجایی که امریکا از برجام خارج شده است، نماینده این کشور در آژانش بین‌المللی انرژی اتمی از دیگر طرف‌های این توافق خواست در این باره اقدام کنند.

ولکات مدعی شد: امریکا از ایران می‌خواهد بدون درنگ به تعهدات خود بازگردد. می‌دانیم که کمیسیون برجام این مسئله را با جدیتی که لازمه آن است، دنبال می‌کند و از طرف‌های برجام می‌خواهیم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند.

این مقام امریکایی در ادامه، پیشنهاد عوام فریبانه واشنگتن را برای گفت‌وگو با ایران به منظور دستیابی به آنچه وی «توافق جامع» و همچنین پایان «رفتار‌های ثبات زدای» تهران در منطقه خواند، تکرار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کرد
کد خبر: ۵۴۷۹۱
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
ارسال نظر
captcha

آخرین اخبار

مالمو
مالمو