|

تعهد دولت برای صیانت از فضای مجازی

فهرست محتوا

سخنگوی دولت با تأکید بر این‌که دولت معتقد است باید بیش‌ازپیش از فضای مجازی صیانت کند، گفت: در دوران انتخابات با نقیصه اطلاع‌رسانی برخی رسانه‌ها روبه‌رو بودیم بنابراین ناچار شدیم فضای مجازی را جایگزین آن‌ها کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت درباره نقش فضای مجازی در مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: فضای مجازی این فرصت را فراهم کرد تا بتوانیم اطلاع‌رسانی کافی را که در سایر مجاری اطلاع‌رسانی ازجمله رسانه ملی دچار مشکل بودیم، انجام دهیم. وی تأکید کرد: با استفاده از فضای مجازی توانستیم به‌خوبی اطلاع‌رسانی کنیم بنابراین دولت معتقد است باید بیش‌ازپیش برای صیانت از این فضا اقدام کنیم. سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره امنیت انتخابات گفت: مشارکت مردم به یک عدد بی‌سابقه ازنظر کمی و مطلق در انتخابات رسید، بیش از ۴۰ میلیون نفر آمدند و در کمال آرامش که ناشی از ادراک مردم فهیم ما بود در انتخابات شرکت کردند بدون این‌که کوچک‌ترین اتفاق سوئی در کشور رخ دهد. نوبخت تصریح کرد: این موضوع نشان‌گر امنیت و صیانت آرا بود و دولت تلاش کرد مُر قانون را رعایت کند. وی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم این بود که عده‌ای ساعت‌ها در صف‌ها ایستادند و ساعت ۲۴ به‌پای صندوق‌ها رسیدند و به آنان گفتند اگر یک دقیقه از ساعت ۲۴ بگذرد رای آن‌ها گرفته نمی‌شود، درحالی‌که در سنوات گذشته بعد از ساعت ۲۴ رای آن‌هایی که در پای صندوق‌ها بودند، اخذ می‌شد. وی تأکید کرد: دولت به دلیل این‌که بعدها نگویند این انتخابات با تخلف و نادیده گرفتن قانون خاتمه یافت از یک تعداد آرا که حق هم‌وطنان بود، رای بدهند در برابر نظر شورای نگهبان تسلیم شد. سخنگوی دولت به اعتراض یکی از نامزدها اشاره کرد و گفت: قبل از این‌که وزارت کشور جواب این نامزد را بدهد شورای نگهبان جواب وی را داد مبنی بر این‌که قانون اجرا شد و ما مراقبت لازم را داشتیم.

تعهد دولت برای صیانت از فضای مجازی
کد خبر: ۵۴۵۶
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو