حسین اسفهبدی - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران
نمایشگاه بینالمللی شهرآفتاب در آیندهای نزدیک میتواند به نمایشگاه نخست کشور تبدیل شود. افراد صاحبنظر و خوشنامی هماکنون مدیریت نمایشگاه شهرآفتاب را برعهده دارند، ضمن اینکه تلاشهای زیادی هم برای راهاندازی و پیشرفت روز افزون این مجموعه انجام شده است.
این سایت هماکنون دارای جایگاهی ارزنده در میان سایتهای نمایشگاهی کشور است که البته نیاز به تقویت و سرمایهگذاری بیشتری دارد. باید از تلاشهای شهرداری تهران برای راهاندازی این مجموعه قدردانی کرد. چنین مجموعه مهمی با این عظمت، بدون شک یکی از نیازهای اساسی کشور به ویژه تهران بوده که خوشبختانه با همت و تلاش شهرداری به ثمر نشسته است. برای شهرآفتاب آینده روشنی پیشرواست، چون تمام مدیران این مجموعه در حوزه صنعت نمایشگاهی متخصص و کاردان هستند.
این افراد بهطور قطع میتوانند در آینده رونق خوبی به این مجموعه نمایشگاهی بدهند. کسانی که سالها در حوزه نمایشگاهی فعال بودهاند بهطور قطع قادر به ترسیم نقشه راه برای مجموعه تحت مدیریت خودشان خواهند بود. نباید فراموش کنیم برگزاری یک رویداد نمایشگاهی کار بسیار دشواری است. بدون شک برای برپایی یک رویداد کوچک هم باید برنامهریزی و مدیریت دقیقی را اتخاذ کرد. صرف زمان و هزینه در کنار تخمین زدن تمام مسائل و مشکلات احتمالی ازجمله موضوعهایی است که باید مورد توجه سایتداران باشد تا رویداد نمایشگاهی آنها به بهترین شکل ممکن برگزار شود. من در برخی جلسات هماندیشی مربوط به سیاستگذاریهای شهرآفتاب حضور داشتم و میتوانم بگویم فکر و ایده مجموعه شهرآفتاب میتواند آینده روشنی داشته باشد. اینطور نیست که بگوییم شروع به کار یک سایت نمایشگاهی فعالیت دیگر مجموعهها را تحتتاثیر قرار میدهد، اتفاقا تهران غیراز دو مجموعه فعلی به دو مجموعه نمایشگاهی دیگر نیاز دارد تا بتواند به ظرفیتهای نمایشگاهی به درستی پاسخ بدهد.
فعالیت شهرآفتاب را باید به فال نیک گرفت و در سال جدید باید برخی رویدادهای بزرگ پایتخت در این نمایشگاه برگزار شود. برخی مشکلات و کمبودها در این مجموعه وجود دارد که من اطمینان دارم به زودی برطرف خواهند شد. ما نیز در سایت تهران تمام تلاش خود را به کار میگیریم همکاریهای مشترک و برنامهریزیهای بلندمدت دوجانبه با این مجموعه داشته باشیم.