صنعت خودرو یکی از معدود صنایع پیشران اقتصاد به شمار میرود که به واسطه بینالمللی بودن آن، عنوان ششمین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، با توجه به چنین جایگاهی کشورهایی که مایل به ارتقای صنعت خودروی خود هستند چارهای جز «تعامل» با جهان ندارند، در این شرایط صنعت خودرو ایران نیز ضرورت تعامل با جهان را به خوبی درک کرده به طوری که در انتخابات اخیر ریاستجمهوری نیز با حضور گسترده نشان داد که خواستار حفظ عزت ملی و تعامل سازنده با جهان است. بیشک لازمه رشد صنعت خودرو تعریف نشدن استانداردها تنها بر اساس جغرافیای داخلی است، از اینرو لازم است کالا و خدمات به گونهای ارائه شود که بتوان آن را در ویترینهای جهانی ارائه کرد. در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت راهکارهایی را برای پیوستن صنعت خودروی ایران به خودروسازان خارجی و بینالمللی شدن این صنعت پیشبینی کرده است به گونهای که شاهدیم ۵/۱سال بعد از اجرایی شدن برجام چند توافق و تفاهمنامه بینالمللی با خودروسازان معتبر خارجی به امضا رسیده و پژو ۲۰۰۸ بهعنوان نخستین خودروی پسابرجامی چندی پیش به تولید انبوه رسید. در همین مراسم بود که حسن روحانی رئیسجمهوری این اتفاق را نخستین زمینه ورود خودروسازان به زنجیره تولید و رقابت جهانی اعلام کرد. پس از آن در آخرین روزهای اردیبهشت و در مراسم امضای تفاهمنامه ۱۰جانبه با هدف طراحی و توسعه پلتفرم، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر پیوستن صنعت خودرو به زنجیره تولید جهانی تاکید کرد.
ادامه مطلب را در روزنامه گسترش صنعت دنبال کنید.