|

فروش نرفتن نفت در بورس چه دلیلی دارد؟

فهرست محتوا

نماینده شرکت ملی نفت در بورس با تاکید بر این‌که فرآیند عرضه نفت خام در بورس ادامه‌دار خواهد بود، گفت: در فرآیند فروش نرفتن نفت در بورس، ایراد تکنیکی وجود ندارد و بورس هم تحت تأثیر شرایط است.

گسترش‌نیوز: امیرحسین تبیانیان با تاکید بر این‌که وزارت نفت مکلف است طبق قانون بودجه امسال، ماهانه شش میلیون بشکه نفت سنگین و سبک و میعانات گازی در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه کند، اظهار کرد: وزارت نفت در سال ۱۳۹۷ نظرات کارشناسان را برای تسهیل شرایط در عرضه نفت خام در بورس انرژی اعمال کرد.

naftdollar.jpg

به گفته وی، به تناسب میزان تقاضا وزارت نفت حجم عرضه را تغییر خواهد داد.

تبیانیان با اشاره به فروش نرفتن نفت در بورس برای مرتبه پنجم گفت: واقعیت این است که درحال‌حاضر حجم معاملات نفت پایین است و این موضوع بورس را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عبارت دیگر در فرآیند فروش نرفتن نفت در بورس، ایراد تکنیکی وجود ندارد و بورس هم تحت تأثیر شرایط است.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس ادامه داد: در کنار شرایط باید این موضوع که عرضه نفت خام در بورس نو و جدید است را هم در نظر بگیریم اما به طور کلی ممکن است مزایای عرضه نفت در بورس در بلندمدت به فروش آن کمک کند.

تبیانیان به این سوال که آیا تغییری در عرضه نفت در بورس اعمال خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: ما همه نظرات کارشناسی را در عرضه‌ای که در اسفندماه صورت گرفت، اعمال کردیم و برنامه‌ای برای اعمال تغییر در کوتاه مدت نداریم. ممکن است موضوعاتی کلان مانند قیمت‌گذاری در بلندمدت تغییر کند.

بر اساس این گزارش، بیستم فروردین‌ماه برای نخستین بار در سال ۱۳۹۸ و برای هشتمین بار در تاریخ بورس، نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌المللی بورس انرژی عرضه شد اما در نهایت هیچ مشتری در طرف تقاضا سفارشی ثبت نکرد و نفت خام سبک ایران در بورس بی‌مشتری ماند. از هشت باری که نفت خام سبک ایران در بورس عرضه شده، این پنجمین باری بود که بی‌مشتری ماند.

منبع: ایسنا

فروش نرفتن نفت در بورس چه دلیلی دارد؟
کد خبر: ۴۹۲۱۷
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو