معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: در تعطیلات نوروز پیش رو پیشبینی میشود میزان جابهجایی مسافران توسط ناوگان حملونقل عمومی کشور ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
گسترشنیوز : عبدالهاشم حسننیا در آیین افتتاح فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار مغان افزود: ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۳۰ هزار دستگاه سواری و تاکسی بین شهری و ۳۰ هزار دستگاه مینی بوس در کشور به مسافران خدمات ارائه میکنند.
وی اضافه کرد: طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین سال ۹۸ ادامه خواهد یافت.
او اظهارکرد: سازمان راهداری و حملونقل جادهای برای افزایش ایمنی و ایجاد بستر مناسب برای مسافران نوروزی با پلیس راه و سایر دستگاههای مرتبط هماهنگی لازم را انجام داده است.
به گفته وی، پارسال ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو خارجی بهصورت ترانزیت در کشور تردد کردند که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور گردش مالی خوبی داشته و کمک حال اقتصاد کشور است.
او افزود: در سال آینده ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای حفاظت و نگهداری راههای ارتباطی استان اردبیل از جمله آسفالت، بهسازی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی اختصاص خواهد یافت.
در این آیین فاز دوم پایانه حملونقل مرزی بیله سوار مغان با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسید.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ایرنا