چه باورتان بشود و چه باور نکنید همه ما درحال پوست انداختن برای ورود به یک دوره تازه هستیم، دورهای که باید همگی برای رسیدن به وضعیت برتر و نیکوتر آماده شویم، ما انقدر بزرگ و ارزشمند هستیم که 6 تن از آدمهای باحال و درس خوانده و تاریخ گذرانده دارند برای فرداهای بهتر ما و خانوادهمان زحمت میکشند، بیخوابی میکشند و حاضرند خود را همه جوره آزار بدهند تا مشکلهایمان حل شود.
نمیبینید بعضیها با قد و قواره عظیم چگونه در جنگ و جدل با خود و دیگری هستند تا هیچکس گرسنه نماند، تا کسی با جیب خالی به خیابان نیاید، گوشت و برنج درجه یک مصرف کنند و گاه به گاه به تعطیلات بروند، صفا کنند، سوار هواپیماهای پهن پیکری بشوند که از بوی نو بودن و طراوات ساخت زندگی را رنگارنگ میکنند، اصلا اگر هم میل داشتید میتوانید در قسمت VIP بنشینید و درست وسط آسمان لذت ببرید. صفا کنید، بهترین غذاها را بخورید و بهترین میوهها را مصرف کنید فقط... سیگار و پیپ نمیتوانید روش کنید البته چرا اگر خیلی مایل باشید تا عطر توتون و تنباکوی اصل ویرچییا را در هواپیمای 16 نفره به طرف لولههای گریز از مرکز تهویه بفرستید، خدا را چه دیدهاید.
همین یارانهها را اگر خرج نکنید و فکر کنید اصلا به شما ندادهاند و در قلکهایتان نیست، بگذارید برای یک مدت نهچندان طولانی در بانک، هم بهره میگیرید برای یک مدت نهچندان طولانی در بانک، همه بهره میگیرید و هم میتوانید یکی از این دو موتورههای جنگولی بنگولی را بخرید و به راحتی درحالیکه سیر آفاق میکنید کمی هم با نوشابههایتان دود هوا کنید، به چه کسی مربوط است، سیگار و پیپ مال خودتان هواپیما مال خودتان و آسمان هم که مال... خداست، خدا هم که مخالف نیست، لذت ببرید.
اما بعد... خدمتتان معروضم، یکی از دوستان قول داده همین خانههای مهر را از روی مهر و عطوفت با طراحی دوباره و رنگ و روغن و درهای چهارقفله با آب و برق و گاز و تلفن آماده کرده و بدون قرعهکشی در اختیار همه بگذارد و خیلی هم سریع چند فقره خط مترو آماده به ایستگاههایش بفرستند تا دیگر آب توی دل کسی تکان نخورد.
به هر حال باید قدرشناس باشیم که هر 4 سال یکبار این همه به فکر بزرگ و کوچک ما باشند و مخلطانه هر چیز دلخوش کنک را یا وعده بدهند یا بدون هیچ مانعی در اختیارمان بگذارند.حالا اگر همه این اقدام جالب و جذابی را که وعده دادهاند به راستی در اختیارمان بگذارند میدانید چه شادی و خوشحالی را تا 4 سال بعد حس کنیم و لذت ببریم!فقط به قول آن آقای دوربینی بعد از شکر خدای متعال، به هوش باشیم تا بعضی اخلاقها را یاد بگیریم، چون مربوط است به زمان و مکان مربوط به خودش.