در حال حاضر بخش قابل توجهی از ظرفیت باربری کشور در حوزه حمل و نقل ریلی خالی است و باید بازار سرمایه به سمت ریل هدایت شود.
گسترشنیوز: سعید محمدزاده، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ملی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در همایش فرصتهای سرمایهگذاری و تامین مالی در حوزههای حملونقل ریلی گفت: حدود سی میلیارد تن-کیلومتر اکنون ظرفیت باربری کشور در حوزه ریل است و در ده سال گذشته حدود دو هزار کیلومتر ریل تحویل داده است. با این حال بخش قابل توجهی از این ظرفیت اکنون خالی است.
وی افزود: میتوانیم ظرفیت موجود را از سی میلیارد تن-کیلومتر به صدوسیوسه میلیارد تن-کیلومتر برسانیم. این موضوع وابسته به درک اهمیت حملونقل ریلی است. اگر بار روی راهآهن نیاید مشکلات جبرانناپذیری ایجاد خواهد شد. بازار سرمایه باید به سمت ریل هدایت شود.