مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران از ورود آخرین بازمانده درنای سیبری به فریدونکنار خبر داد.
گسترش نیوز: کامیار ولیپور از ورود آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری دقایقی قبل در فریدونکنار خبر داد.
وی با تایید خبر ورود "امید" تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار گفت: این دهمین سال متوالی است که این درنا مهاجرت خود را به تنهایی به ایران انجام می دهد. درنای سیبری نسبت به مدت زمان سال قبل ۴ روز زودتر به ایران مهاجرت کرده است.
ولیپور ادامه داد: درنای سیبری در ۱۰ سال گذشته(غیر از سال ۸۸) تنها به مازندران آمده و مردم بومی در اطراف تالاب های فریدونکنار، ازباران و سرخرود علاقه خاصی به او دارند و نامش را "امید " گذاشتهاند.
وی بیان کرد: تک درنای سیبری تنها بازمانده درناها از گله غربی سیبری سالها است که از این منطقه به قزاقستان، ولگا، شمال آذربایجان و سپس به ایران می آید و در این مسیرها توقف دارد.
ولیپور خاطرنشان کرد: یکی از زیستگاههای امن و خوش آب و هوا برای زمستانگذرانی " امید" در فریدونکنار است، این درنا در مسیر مهاجرت خود در توقفگاه ها الزامی برای ماندن در تاریخ یا زمان مشخصی ندارد و تنها براساس شرایط اقلیمی حرکت میکند.
منبع: ایسنا