|

خراسان جنوبی؛ خوزستان می شود!

فهرست محتوا

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از تشکیل اولین جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار در استان خبر داد. وی گفت: اولین جلسه کاگروه مقابله با پدیده گرد و غبار در استان به ریاست علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضاء کارگروه در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد .

گسترش نیوز - اکبری مدیرکل حفاظ محیط زیست خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: آیین‌نامه اجرایی مقابله با پدیده گرد و غبار توسط هیات دولت در تیر ماه سال ۹۵ مصوب شده و این آیین‌نامه تشکیل ستادهایی را برای تبیین سیاست‌گذاری و ارائه راهکارهای اجرایی در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای و استانی پیش‌بینی کرده است، این ستادها برای نظارت و پیگیری اجرای برنامه‌های مقابله با گرد و غبار در کوتاه مدت و بلند مدت، مقابله با این پدیده و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.

gardghobar.jpg

در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص پدیده گرد و غبار توسط مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزی داری استان ارائه شد. سپس امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه استان در این کارگروه نیز با اشاره به حق آبه مورد نیاز منابع آبی ، تالاب و رودخانه ها در استان گفت : این شرکت بر اساس وظایف قانونی نسبت به رهاسازی حق آبه های مورد نیاز در استان اقدام نموده و این آمادگی را دارد تا با هماهنگی ادارات کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست هر جا نیاز به رها سازی آب از سدهای استان باشد اقدام نماید.همچنین وی اظهار داشت: نمی توان همه روانابها را مهار کرد و مهار کلیه روانابها باعث ضایع شدن حقابه زمین های پایین دست می شود که البته این موضوع اعتراض برخی از مردم مناطق را در برداشته شده که باید بوسیله اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دستگاههای اجرایی و جوامع محلی این مشکل را برطرف نمود. در ادامه این کارگروه علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رئیس کارگروه گفت: تشکیل این کارگروه یکی از ضروریت استان خراسان جنوبی می باشد و با توجه به خشکسالی های اخیر و خشک شدن برخی منابع آبی در استان و به طبع آن به وجود آمدن مشکلاتی همچون پدیده گرد و غبار تصمیم گیری و سیاست گذاری در خصوص این موضوع مهم لازم و ضروری به نظر می رشد. در این جلسه مقرر شد کلیه دستگاههای اجرایی عضو این کار گروه ضمن مطالعه دقیق آیین نامه مربوطه ، در جلسه آینده این کارگروه برنامه های اجرایی خود را ارائه دهد.

خراسان جنوبی؛ خوزستان می شود!
کد خبر: ۳۸۲۱۸
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو