دبیرکل بانک مرکزی از آغاز تحویل سکه های پیش فروش سه ماهه از امروز در شعب بانک ملی خبر داد و گفت: بر همین اساس ۹۰۰ هزار قطعه سکه به متقاضیان تحویل می شود.
گسترش نیوز: به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی ، با تأکید بر آغاز تحویل سکه های پیشفروش ۳ ماهه، اظهار کرد: دوره تحویل از امروز آغاز و این دوره به مدت دو ماه به طول خواهد کشید.
دبیرکل بانک مرکزی تأکید کرد: این بانک به تعهد خود برای تحویل سکههای ثبت نامی عمل خواهد کرد و تمامی کسانی که برای سکههای پیش فروش اقدام کرده بودند، به طور حتم در زمان سررسید آن، این سکهها را به طور فیزیکی تحویل خواهند گرفت و تردیدی در این موضوع وجود ندارد، تصریح کرد: ثبت نام کنندگان میتوانند به همان شعبه ای از بانک ملی که ثبت نام پیش فروش سکه را انجام داده اند مراجعه و سکه ها را تحویل بگیرند.
وی با اشاره به تحویل سکه های پیش فروش برای دوره یک ماهه توسط بانک مرکزی ، گفت: حدود ۱۰ درصد از ثبت نام کنندگان سکه های پیش فروش یک ماهه تاکنون اقدامی برای تحویل سکه ها نکردهاند.
احمدی تصریح کرد: اما هر آنچه که دارندگان سکههای پیش فروش تحویل نگرفتند، نزد بانک امانت باقی مانده و هر وقت که اراده کنند، میتوانند مراجعه کرده و آن را دریافت کنند. وی تاکید کرد: در همین حال سکههای تحویل سه ماهه، به روال قبل بوده و دارندگان میتوانند آن را تحویل بگیرند، اما اگر در زمان آن مراجعه نکردند سکه ها نزد بانک به امانت باقی خواهد ماند.