سخنگوی قوه قضاییه درباره حضور خبرنگاران درتلگرام و جرم بودن آن توضیحاتی ارائه کرد.
گسترش نیوز: حجتالاسلام غلامحسین محسنی اژهای،سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که حضور خبرنگاران در تلگرام جرم محسوب می شود یا خیر گفت:طی بخشنامهای که از طرف معاون اول رییس جمهوری صادر شده، محدودیتهایی اعلام شده که در مواردی هم میتواند تبدیل به جرم شود؛ زیرا در برخی مقررات اگر انسان خلاف آن عمل کند چه بسا که منجر به جرم هم می شود.
سخنگوی قوه قضاییه درباره لزوم فیلتر شدن تلگرام با وجود بیکار شدن برخی افراد و گسترش دسترسی فیلترشکن در بین نوجوانان گفت: شما که بر روی اسم تلگرام نظر ندارید؟ شما می خواهید دسترسی آسان و سریع داشته باشید و ارزان هم استفاده کنید و مضرات هم نداشته باشد؛ لذا همه این کار را می کنند که پیام رسان های داخلی تقویت شوند. آیا شما اجازه میدهید که مواد مخدر در کشور توزیع شود به دلیل اینکه حتما شغلی را ایجاد می کند. مگر توزیع و تولید مواد مخدر عده ای را مشغول نمی کند! لذا ما باید زیان و فایده هر کاری را با همدیگر بسنجیم.
وی افزود:اولا این گونه نیست که همه افراد از فیلتر شکن استفاده کنند و بسیاری از افراد از فیلترشکن استفاده نمی کنند و بخشی از آن فضاسازی است، ثانیا باید همه تلاش کنیم که این کار انجام نشود. از لحاظ فنی و غیرفنی، وزارت ارتباطات و مسول ذی ربط اقدامات لازم را انجام دهند که این اتفاق رخ ندهد و از سوی دیگر هر چه زودتر پیام رسانهای داخلی تقویت شوند و بتوانند سرویس دهی خوبی به مردم داشته باشند. اگر هر چه سریعتر دولت و وزارت ارتباطات و همه مسولان ذی ربط تلاش کنند پروسه تقویت پیام رسان های داخلی طی می شود دیگر نیازی نیست که برخی از فیلترشکن استفاده کنند.
حجتالاسلام محسنی اژهای درباره توافق های صورت گرفته با مدیر تلگرام و خلف وعده آن گفت:مسوولان ما در یک مقطع آنطور که نقل کردهاند طی قراردادی صحبت کردند تا مواردی که مربوط به امنیت کشور و جریان تروریستی و داعش و مسایل ضد فرهنگ و ضد قوانین ماست در این فضا رعایت شود. آنها آن را تا دی ماه قبول کردند و از دی ماه تمام آنچه را که متعهد شده بودند فراموش کردند و نادیده گرفتند. مگر سایر کشورها هم اجازه میدهند که یک پیام رسان خارجی آزاد باشد و هر نوع مطلبی از آن طریق رد و بدل شود.
منبع:ایسنا