قیمت مصوب عرضه هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در قنادیهای درجه یک ۱۴ هزار تومان است.این میزان در ماه رمضان پارسال ۱۲ هزار تومان بود.
گسترش نیوز: علی بهرهمند، رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور این خبر را اعلام کرد؛ بنابراین نرخ مصوب امسال نسبت به پارسال ۱۶.۷ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: نرخ عرضه زولبیا و بامیه در قنادیهای درجه دو نیز ۱۲ هزار تومان تعیین شد.
بهرهمند افزایش هزینههای تولید قنادان را دلیل رشد نرخ زولبیا و بامیه اعلام کرد.
به گفته وی، این قیمتها با احتساب وزن جعبه است و در صورت گزارش هر گونه عرضه بیش از قیمتهای مصوب، برخورد قانونی صورت میگیرد.
وی از مردم خواست برای رعایت اصول بهداشتی، از واحدهای صنفی مجاز خرید کنند و در صورت مشاهده تخلف، شکایت خود را به شماره ۶۶۹۴۴۴۹۹ (اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران) یا سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.
زولبیا و بامیه یکی از شیرینیهای ویژه ماه مبارک رمضان است که با نشاسته، ماست و شهد شکر درست میشود.
منبع:ایرنا