یک واحد صنعتی در ورامین متاسفانه بدون رعایت ضوابط و قوانین اولیه بهداشتی، اقدام به تولید مواد خوراکی می کند.
گسترش نیوز: کشور ما در زمینه تهیه و تولید مواد غذایی به شکل صنعتی شرایط بسیار خوبی دارد. در این شرایط البته رعایت بهداشت در این صنایع اهمیتی صد چندان پیدا میکند. با این حال هنوز حداقل های بهداشتی که پوشیدن دستکش، کلاه، ماسک و چکمه است در بعضی از کارخانه های بیسکوییت سازی یا کیک و کلوچه پزی رعایت نمی شود.
در تصاویری که یک واحد تولیدی به دست آمده، متاسفانه هیچ کدام از پرسنل فعال در خط تولید بیسکوییت چه در مرحله خمیرگیری چه در مرحله بسته بندی دستکش بهداشتی به دست ندارند.
در تولید مواد خوراکی عدم رعایت این امر به طور مستقیم می تواند آسیب های جانی بر سلامتی مردم جامعه وارد کند درحالی که می توان با راه حل های بسیار ساده از این زیان بسیار بزرگ و خطرناک ممانعت به عمل آورد. در وهلۀ اول لازم است که زباله ها در محیط کارخانه های تولید بیسکوییت، کیک و کلوچه زباله ها به طور دائم جمع آوری شود. کف کارخانه مرتب شسته شود، اما مهمتر آن است که کارگران در این کارخانه ها با پوشش مناسب دست، سر ، صورت و پا مشغول بکار باشند.
ضوابط در حوزه رعایت بهداشت برروي سايت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت (www.Fda.gov.ir) موجود و قابل حصول است.