از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تا امروز نزدیک به پنج سال میگذرد. در طول این مدت سازمان سینمایی در راس خود شاهد مدیریت دو نفر بود. حجتالله ایوبی و محمدمهدی حیدریان. حاصل مدیریت این دو نفر در طول این مدت موجب شد مخاطبین سینما و فروش فیلم ها روند رو به رشدی را داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، رشد فروش و مخاطبان سینمای ایران در طول این سال ها به قدری مشهود بوده است که باعث شده سینمای ایران به طور کامل به سوددهی برسد و کمتر به کمک های دولتی دل ببندد.
در طول این پنج سال 50 میلیون نفر به دیدن فیلمهای سینمای ایران رفتند.
جدول زیر نگاهی دارد به فروش و تعداد مخاطبان سینمای ایران در طول سال های استقرار دولت حسن روحانی.
نگاهی به فروش سینمای ایران از ابتدای دولت یازدهم تا امروز
|
سال |
میزان فروش |
تعداد مخاطب |
تعداد |
پرفروشترین |
نرخ بلیت |
|
|
۱ |
۹۲ |
۳۶میلیارد تومان |
۵ میلیون نفر |
۵۸ |
رسوایی با ۵ میلیارد |
۵ هزار تومان |
|
۲ |
۹۳ |
۶۱میلیارد تومان |
۸ میلیون نفر |
۷۰ |
شهرموشها ۲ با ۱۱ میلیارد |
۷ هزار تومان |
|
۳ |
۹۴ |
۷۳میلیارد تومان |
۷.۹ میلیون نفر |
۸۴ |
محمد(ص) با ۱۵میلیارد |
۹ هزار تومان |
|
۴ |
۹۵ |
۱۶۴میلیارد تومان |
۱۴.۷ میلیون نفر |
۶۵ |
فروشنده با ۱۶میلیارد |
۱۰هزار تومان |
|
۵ |
۹۶ |
۱۷۸میلیارد تومان |
۱۴.۶ میلیون نفر |
۷۹ |
نهنگ عنبر۲ با ۲۱ میلیارد |
۱۲هزار تومان |