|

ما ایرانی‌ها حسابی مصرف‌گرا شده‌ایم

فهرست محتوا

رییس اتحادیه توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتی، با بیان اینکه در چند سال اخیر سبک زندگی ایرانیان تغییر کرده است، گفت: متاسفانه میل به‌مصرف‌گرایی‌ در بین خانواده‌های ایرانی باشتاب زیادی همراه شده است از این‌رو شاهد روند تغییر زندگی اقتصادی ایرانیان هستیم.

صادق فيض آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، بیان کرد: یکی از پیامدهای میل به مصرف، تجمل‌گرایی است. در واقع میل به زندگی لوکس باعث افزایش سطح توقع مردم از زندگی شده است. در این شرایط بسیاری از خانواده‌ها بدون نیازسنجی مایل‌اند که گران‌ترین و آخرین مدل گوشی، خودرو و لوازم خانگی را خریداری کنند.

به گفته وی؛ میل به تغییر و به روز شدن لوازم زندگی هزینه‌بر است و در بسیاری از موارد مسیر زندگی مردم را تغییر داده است. چراکه میل به تنوع طلبی هیچگاه پایانی نخواهد داشت.

این مسئول صنفی با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ‌سازی، خاطر نشان کرد: سردادن شعار حمایت از تولید داخلی زمانی موضوعیت پیدا می‌کند که همه دستگاه‌های مربوط دست به دست هم در این زمینه تلاش کنند. متاسفانه بسیاری از سریال‌ها که در تلویزیون ملی کشور پخش می‌شود میل به مصرف‌گرایی را تشویق می‌کند.

فیض‌آبادی در ادامه بیان کرد: زمان آن رسیده است که رسانه‌های گروهی دست به دست میل به مصرف‌گرایی را در کشور کاهش بدهند؛ چراکه در این شرایط مردم زندگی توام با آرامش را تجربه خواهند کرد.

این فعال اقتصادی به تولیدکنندگان داخلی توصیه کرد که نخست به‌فکر بالا بردن درجه کیفی کالاهای خود باشند. و دفاتر خدمات پس از فروش را بیشتر فعال کنند تا مردم با دغدغه کمتری اقدام به خرید کالای داخلی کنند. زیرا بدون تردید اعتماد به کالای داخلی مساوی است با رونق اقتصاد داخلی کشور.

ما ایرانی‌ها حسابی مصرف‌گرا شده‌ایم
کد خبر: ۳۱۶۲۰
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو