رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در سال جاری با کمک مردم و یگان حفاظت ۲۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان خراسان شمالی رفع تصرف شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، هادی جواهری اظهار کرد: کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در سال جاری با تلاشهای شبانه روزی خود توانستهاند، این میزان از اراضی تصرفی را از دست متخلفان و متصرفان خارج کنند.
وی گفت: در سال جاری ۱۳۰ فقره پرونده افراد متخلف براساس ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها به جرم تصرف منابع طبیعی به مراجع قضایی ارسال شد.
جواهری افزود: بعد از صادر شدن احکام قضایی لازم بلافاصله اقدامات خلع ید و اعاده به وضع سابق با هماهنگی و با استفاده از امکانات موجود در یگان حفاظت و سایر دستگاههای اجرایی و با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی انجام میشود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: از سال ۸۵ تاکنون ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و از دست متخلفان پس گرفته شده است.
مساحت کل شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص امل زمینهای زراعی، باغ، جاده، محوطه روستاها و شهرها است.
گفتنی است؛ شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.