|

رفع تصرف ۲۵هکتار از اراضی ملی شیروان

فهرست محتوا

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در سال جاری با کمک مردم و یگان حفاظت ۲۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان خراسان شمالی رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، هادی جواهری اظهار کرد: کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در سال جاری با تلاش‌های شبانه روزی خود توانسته‌اند، این میزان از اراضی تصرفی را از دست متخلفان و متصرفان خارج کنند.

وی گفت: در سال جاری ۱۳۰ فقره پرونده افراد متخلف براساس ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها به جرم تصرف منابع طبیعی به مراجع قضایی ارسال شد.

جواهری افزود: بعد از صادر شدن احکام قضایی لازم بلافاصله اقدامات خلع ید و اعاده به وضع سابق با هماهنگی و با استفاده از امکانات موجود در یگان حفاظت و سایر دستگاه‌های اجرایی و با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: از سال ۸۵ تاکنون ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و از دست متخلفان پس گرفته شده است.

مساحت کل شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص امل زمین‌های زراعی، باغ، جاده، محوطه روستاها و شهرها است.

گفتنی است؛ شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

رفع تصرف ۲۵هکتار از اراضی ملی شیروان
کد خبر: ۳۰۷۶۹
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
ارسال نظر
captcha

آخرین اخبار

مالمو
مالمو