وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آزادسازی دادههای اطلاعاتی و توزیع عادلانه آنها بین کسب و کارهای نوپا را مانع ایجاد رانت اطلاعاتی و عاملی در توسعه کسب و کارها دانست.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی افزود: یکی از بحثهایی که در بخش حکمرانی هوشمند شهری مطرح میشود، این است که منابع اطلاعاتی که در نزد حاکمیت قرار دارد، برای ارائه خدمات در اختیار کسب و کارها به صورت عادلانه و بدون تبعیض قرار گیرد تا آنها بتوانند با استفاده از فضای اطلاعاتی ایجاد شده، خدمات شهری خود را توسعه دهند.
وی ادامه داد: چنانچه این بانکهای اطلاعاتی و مقرراتی که باید در دسترس عموم قرار بگیرد، آزادسازی نشوند، فضای شکل گیری کسب و کارها رانتی میشود که مطلوب نیست.
عضو هیات دولت خاطرنشان ساخت: البته تلاش برای آزادسازی این منابع اطلاعاتی نیازمند برنامهریزی جدی در حوزه سازمانهای مختلف است تا کسب و کارها با استفاده از ظرفیت این اطلاعات به فضای مناسبی دست یابند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز یکشنبه در نخستین کنفرانس تهران هوشمند، بر آزادسازی کلان دادهها به عنوان یکی از الزامهای توسعه شهر هوشمند تاکید کرد.