احمد صادقی/مدیرعامل ذوب آهن اصفهان
پنجاه سالگی ذوب آهن و هزارمین شماره گسترش صمت، بر صنعتگران کشور مبارک باد.
رسیدن به هزارمین شماره در عرصه رسانه و مطبوعات، نشان از بلوغ و پختگی دارد و روزنامه گسترش صمت که از همان ابتدا با رعایت قواعد حرفهای کار خود را آغاز نمود، امروز رسانهای است که به جرات میتوان گفت خدمت رسانهای شایستهای را به صنایع کشور و تولید ملی میکند.
خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی بین ذوب آهن اصفهان و این روزنامه وزین وجود دارد و امید است که این امر مبارک و میمون گسترش یابد. ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور در آستانه پنجاه سالگی قرار دارد و تقارن این موضوع با هزارمین شماره روزنامه گسترش صمت را به فال نیک میگیرم.
بی شک رسانهها نقش مهم و بیبدلیل در توسعه صنعتی و نهادینه شدن فرهنگ تولید ایفا مینمایند و انعکاس دستاوردها و فعالیتهای صورت گرفته در حوزه صنعت و اقتصاد و نمایانسازی پیشرفتهای صورت گرفته، امید و انگیزه را در جامعه تزریق میکند. فلسفه وجودی روزنامه گسترش صمت، همانطور که از نامش پیداست، همیاری در جهت توسعه و گسترش صنعت، معدن و تجارت است و انصافاً در این حوزهها توانسته، نقش خود را به خوبی ایفا نماید.
آنچه امروز در عرصه رسانه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، حرکت به سمت تحلیلهای کارشناسانه و دقیق است تا بتوان معضلات عرصههای صنعتی و اقتصادی را به خوبی شناسایی و حلاجی نمود. قطعاً رسانه در امر تحلیل و تصمیمسازی نقشی مهم دارد و رسانههای که حوزه فعالیت آنها تخصصاً به صنعت و تولید باز میگردد در این بین نقش مهمتر دارند.
پیگیری بسیاری از مشکلات و معضلاتی که تولیدکنندگان و به ویژه صنایع بزرگ با آن مواجه هستند، از طریق رسانهها و مطالبه گری رسانهای به نتایج ارزشمندی میرسد.
امید است شاهد تعالی بیشتر روزنامه گسترش صمت در ادامه فعالیت خود باشیم و این رسانه در انجام رسالت خود مبنی بر حمایت از تولید ملی، موثرتر و موفق تر باشد.