|

برنامه هایی خاص برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

فهرست محتوا

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت: طرح توسعه شرکت های فولادی به میزان ۳ میلیون تن فولاد برای این منطقه در دستور کار شرکت های مستقر در منطقه ویژه قرار گرفته است همچنین در خواست احداث کارخانه جدید با ظرفیت ۳ تن فولاد در دست بررسی و مذاکره است.

حسن خلج طهرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، به اهداف تعیین شده برای برای منطقه ويژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، اشاره و بیان کرد: میزان تولید شمش فولاد این منطقه باید به تولید سالانه ۱۰ میلیون تن برسد که این میزان حدود ۱۸ درصد هدف سند چشم انداز توسعه کشور را تشکیل می دهد. از این میزان، ۹.۲ میلیون تن به بهره برداری رسیده که این رقم حدود ۹ درصد کل ظرفیت فولاد ایجاد شده در کشور است.

وی افزود: همچنین در این منطقه ۷.۲ میلیون تن طرح فولادی نیز ، در مرحله اجرا قرار دارد که با به بهره برداری رسیدن این طرح ها، ظرفیت تولید فولاد منطقه به تولید سالانه ۶.۵ میلیون تن خواهد رسید.

به گفته خلج طهرانی، در صورتی که تمامی این توافق ها و طرح ها عملیاتی شود ظرفیت تولید فولاد منطقه به ۸.۱۱ میلیون تن خواهد رسید که این رقم ۲۱ درصد میزان در نظر گرفته شده برای کل تولید فولاد کشور تا سال ۱۴۰۴ خواهد بود.

وی معتقد است؛ از آنجایی که منطقه ويژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ، دسترسی مناسبی به آب های آزاد دارد مزیت کاهش هزینه حمل و نقل برای صادرات این محصولات فراهم خواهد شد.

برنامه هایی خاص برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس
کد خبر: ۳۰۴۱۲
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
ارسال نظر
captcha