فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان از رفع تصرف هشت هکتار از اراضی ملی طی روزهای اخیر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، مهدی آبادیان اظهار کرد: ماموران حفاظت پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی رفسنجان حین گشت زنی متوجه تصرف غیر مجاز شده بودند بیان کرد: متصرفین در اراضی منابع ملی مذکور اقدام به تسطیح، کرت بندی و آبیاری جهت غرس نهال پسته کرده بودند.
آبادیان افزود: ماموران پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی پس از اخذ دستور مقام قضایی و با همکاری نیروهای انتظامی رفسنجان جهت رفع تصرف بوسیله یک دستگاه لودر اقدام و اراضی تصرفی به دولت برگردانده شد.
وی خاطرنشان کرد: این شهرستان 830 هزار هکتار مساحت دارد که 820 هزار هکتار آن تعیین تکلیف شده است. 40 هزار هکتار این باغ ها اراضی ملی تصرفی است که با چاه های مجاز تامین آب می شود. در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی با متخلفان امر برخورد قاطع و قانونی انجام می گیرد.
همچنین آبادیان از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیر قانونی اراضی ملی و بروز حریق در عرصه های منابع ملی با شماره رایگان 1504 یگان حفاظت استان کرمان و شماره 34266175 پاسگاه ویژه حفاظت رفسنجان تماس بگیرند.
شهرستان رفسنجان با حدود 8273 کیلومتر مربع بیش از چهار درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است و با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.