|

هشت هکتار اراضی ملی در رفسنجان رفع تصرف شد

فهرست محتوا

فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان از رفع تصرف هشت هکتار از اراضی ملی طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، مهدی آبادیان اظهار کرد: ماموران حفاظت پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی رفسنجان حین گشت زنی متوجه تصرف غیر مجاز شده بودند بیان کرد: متصرفین در اراضی منابع ملی مذکور اقدام به تسطیح، کرت بندی و آبیاری جهت غرس نهال پسته کرده بودند.

آبادیان افزود: ماموران پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی پس از اخذ دستور مقام قضایی و با همکاری نیروهای انتظامی رفسنجان جهت رفع تصرف بوسیله یک دستگاه لودر اقدام و اراضی تصرفی به دولت برگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان 830 هزار هکتار مساحت دارد که 820 هزار هکتار آن تعیین تکلیف شده است. 40 هزار هکتار این باغ‎ ها اراضی ملی تصرفی است که با چاه های مجاز تامین آب می‎ شود. در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی با متخلفان امر برخورد قاطع و قانونی انجام می گیرد.

همچنین آبادیان از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیر قانونی اراضی ملی و بروز حریق در عرصه های منابع ملی با شماره رایگان 1504 یگان حفاظت استان کرمان و شماره 34266175 پاسگاه ویژه حفاظت رفسنجان تماس بگیرند.

شهرستان رفسنجان با حدود 8273 کیلومتر مربع بیش از چهار درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است و با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.

هشت هکتار اراضی ملی در رفسنجان رفع تصرف شد
کد خبر: ۲۹۹۷۹
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
ارسال نظر
captcha

آخرین اخبار